Gå til innhold

@ mamsen til peter (eller andre som har blitt gravide etter keisersnitt litt raskt)


ambreen_prøver_igjen

Anbefalte innlegg

hei

 

jeg leste i et innlegg lenger nede at du var blitt gravid bare 3 mnd etter keisersnitt, og jeg lurer på hvordan du har det?

jeg har selv fått en gutt med keisersnitt for 2 mnd siden, og har lyst på to tette, men er litt redd for hvordan det vil gå utover såret osv.

 

har spurt flere leger, og får forskjellige svar. noen sier livmoren klarer å lege seg selv veldig fort , og man kan bli gravid allerede etter 8 uker, andre sier man må i det minste vente 12 mnd.

 

kan du være så vennlig og dele erfaringene dine? føler du noe på operasjonsstedet?

 

takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble gravid 9 måneder etter keisersnitt. Det jeg fikk beskjed om var at hvis jeg ble gravid før det var gått 4-6 måneder, var sjansene større for at arret i livmoren ikke ville tåle riene ved en vanlig fødsel. Dersom jeg skulle tatt keisersnitt igjen ville det ikke spilt så stor rolle. Ettersom man aldri vet hvordan et svangerskap fortoner seg, ville jeg ventet litt lenger med å bli gravid igjen. Tenk deg hvis du blir skikkelig kvalm og dårlig i neste svangerskap. Da er det ikke bar å legge seg ned å ta det med ro. Nå har du jo tross alt en til du må ta hensyn til. Dessuten kan det jo være greit å få trent opp igjen både bekkenbunns muskler og magemuskler.

 

Min anbefaling til deg er helt klart å vente litt mer enn 3 måneder før du blir gravid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg ble gravid rundt tre måneder etter hastesnitt, og er nå rundt 20 uker på vei. Hittill har jeg hatt et supert svangerskap, merker lite til det bortsett fra litt halsbrann og litt stikninger i bekkenet... Jeg merker ingen ting i operasjonssåret, men så tror jeg også at jeg har vært veldig heldig under mitt keisersnitt. Var dårlig de første dagene på sykehuset, men var "som vanlig" (vel, nesten..) fra den uken jeg kom hjem fra sykehuset.

 

Graviditeten min er ikke planlagt, og fikk helt hetta da jeg fant det ut... men har snakket med lege og jordmor, og ingen av dem mente at det var noe problematisk med et nytt svangerskap så tett oppi et keisersnitt. Men jeg har hørt mye forskjellig, spesielt på internett.... Jeg har foreløpig ikke hatt noe behov for ekstra oppfølging, men jordmor vil ha meg inn til KK for samtale om fødsel (jeg vil i utgangspunktet føde normalt, men ikke dersom det ender med snitt igjen), ny terminvurdering (har samme sprik i terminen denne gangen som sist, og Peter var klart "overtidig") og røntgen av bekken (for å se om det var det som gjorde at jeg ikke fikk ham ut..)

 

Ellers så merker jeg som nevnt ikke mye til graviditeten.. har nok annet å tenke på med en liten en på 8 mnd og en mann som er vekke to-tre uker i slengen i forbindelse med jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid 6 mnd etter akutt keisersnitt med vår førstefødte. Svangerskapet gitt helt greit, men fikk beskjed om at det var en forhøyet risiko med at livmoren kunne sprekke i snittet under pressriene. Jeg valgte å ta ett planlagt keisersnitt fordi jeg ikke ønsket å ende opp med nok ett dramatisk akutt keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...