Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe liftgardiner til å ha på stua istedet for persienner. Har noen noe erfaring med liftgardiner og/ eller perisenner. Skal ha det pga sola og tv`n. Vil ha de litt lyse. Tenkte det var greit med liftg for da kan de jo byttes ut i ny og ne, mens persienner på en måte blir mer permanente. men så falmer kanskje liftgardinene, begynte jeg å tenke på. Og holder de ut nok lys til at vi får sett tv`n?

Noen som har noen erfaringer å dele med meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har persienner nå i leiligheten. Vil ikke ha en eneste persienne i huset mitt, er dritlei av å tørke støv på de....

Skrevet

Hei,

jeg har lyse (off-white) liftgardiner, er veldig fornøyd. De tar liten plass og henger ikke i veien ved siden av vinduene. Blir enkelt, ryddig og pent når de er oppheist. Tror jeg kjøpte på Kid eller Hansen og Dysvik. Det var ikke så dyrt. Jeg måtte kløne litt og tre om alle "venstregardinene" så snorene kom på rett side av gardinen, men ellers var de enkle å sette opp. Jeg har dem midt imot tv, og de gir god nok skygge når solen står inn. Men det blir jo ikke mørkt :)

Gruer meg litt til de skal vaskes, da må stengene taes ut, og sikkert lurt å ta av snorsystemet også. Men jeg synes det er verdt jobben...

Skrevet

Prismessig er det ikke noe i veien for at både persienner og liftgardiner kan byttes ut.

Persienner har den fordelen at du kan regulere hvor mye lys du vil slippe inn, mens liftgardiner er konstante (enten eller). Vi har liftgardiner på stua og persienner på kjøkkenet og jeg må nok si at jeg synes at mine røde persienner ble kulest!

Skrevet

Vi har også røde persienner (kirsebær?) på kjøkkenet, men de er litt dritt å tørke støv av da.... De persiennene vi kjøpte på kjøkkenet var svindyre, så de blir ikke byttet ut med det første. (Skal sant sies at jeg fant akkurat samme merket på en annen butikk til halve prisen, men da var det for sent). Nei, ikke enkelt dette, får se meg litt om:)

Takker for svar!

Skrevet

Trenger ikke å bli mørkt, det holder at det går an å se tv selv om sola står på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...