Gå til innhold

Stebarna ønsker ikke å være hos oss.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner det på en måte, jeg er selv skillsmissebarn. Stebarna mine ønsker å være hos mor, fordi de har vennene sine der (3timers kjøring). De klarer ikke skaffe (å er ikke intr i det heller) seg venner her når de bare er her 2 helger i mnd. De er 12 og 9år.

Og jeg kan love dere at vi har prøvd det meste. Det er jo faktisk trasig at de fra de kommer til de drar maser om å få dra hjem til mor.

Hva kan man gjøre?

Når skal barna selv få bestemme litt når det gjelder samvær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at 9åringen MÅ komme, men at h*n godt kan få ha med seg en venn. Og at h*n skal få velge selv når h*n blir så gammel som 12 åringen er nå.

Skrevet

Hvorfor ikke prøve å komme dem i møte ved å flytte nærmere?

Min eks flyttet til samme skolekrets, og barnet vårt har like lang vei fra begge til skolen - og ikke minst samme omgangskrets...

Grunnen til at han flyttet og ikke jeg var at barnet bodde hos meg, og jeg bodde som samme sted hele tiden, mens han flyttet rundt mye...håper at han finner roen nå...

Skrevet

Herregud, unnskyld at jeg sier det men dette blir bare tåpelig. Det vil antagelig være veldig vanskelig for far å flytte nærmere kun fordi særkullsbarna ikke vil være hos han et par dager annenhver helg. Skulle vi liksom selge huset og ta med våre felles barn og flytte bare for å behage mor og ungene for fire dager i måneden?!? Mulig det er noen få dette kunne passe for, men dette var virkelig et tips på kanten synes jeg. Jeg tror mange fedre strekker seg langt for å imøtekomme barna, men det er da måte på...

La dem ha med besøk, og kanskje dere kan droppe noen samværshelger. Det er da helt vanlig når ungene blir større at de ikke bestandig kommer hver gang. Mannen min har to fra tidligere, de er 6 og 11, vi ser allerede nå at de ikke er her så mye lenger. De er på overnatting her og der, eller de har andre avtaler og da ender det ofte opp med at de kun kommer en helg pr mnd. Ser andre foreldre som også har særkullsbarn annenhver helg, at de ikke på død og liv er nødt til å komme annenhver helg. Naboene hadde ikke hatt ungene hans på besøk på 6 uker nå når de var her i helgen. Sånn blir det bare i blant... Jeg tror i hvertfall ikke det kommer noe godt ut av å tvinge dem til å komme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...