Gå til innhold

Er Anna Stina for "svenskt"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har såvidt begynt å snakke om navn, og sambo har forelsket seg i Anna Stina om vi får en jente (han har forresten svenske aner, så det er også oppkalling med i bildet på akkurat det navnet)

Selv syns jeg det er pent, får litt "Saltkråkan" følelse av navnet av en eller annen grunn ;)

 

Hva synes dere om Anna Stina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at begge navnene er fine hver for seg, men sammen ble det veldig tungt å si.

Jeg synes ikke navnet høres for svenskt ut, men som sagt veeldig tungt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig pen kombinasjon synes jeg, men blir litt tungt å uttale som noen nevner over her. Men det kommer jo helt an på hvilken dialekt dere har, kan hende det er lettere slik dere uttaler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cajsa Stina synes jeg er flott :-)

Men nå var det vel oppkalling inni bildet, så da er det vel kanskje dumt å bytte ut?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint navn ja.. men det høres ganske så svenskt ut! Men det gjør vel ingen ting!

 

Liker begge navnene hver for seg, og de passer jo sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble litt for "svenskt" syns jeg..Hva med Anne Stina?..forresten,,ligna litt på anestesi igrunn..hehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER ikke helt med her.... Anna Stina eller Anna-Stina????? Det har jo faktisk litt betydning da.....

Synes Anna-Stina er et søtt navn, svensk eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør vel det, om det har litt svensk lått over seg? Vi har jo 'hentet' navn fra svenskene i all sin tid! Navn som Emma og Daniel for eksempel, og maaaaange av de andre korte -a navnene har jo vært populære i Sverige før de kom hit.

 

Jeg synes Anna Stina er vakkert, jeg. Kanhende er det forskjellig hvordan de som leser det uttaler navnet. Anna Stiiiiina eller Annastinna? Det ene er jo noe penere enn det andre.

 

En mye norskere variant er jo Anne Stine eller Anne Signe. Søøøøt.

Men hold på Anna Stiina dere. Synes det er flott, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...