Gå til innhold

Hvor tid skal dere fortelle....


NiaMia

Anbefalte innlegg

 

Hei!

Har så lyst å fortelle det til familie og venner! Hvor tid har dere tenkt å gjøre det? Kommende besteforeldre kan vell snart få vite det?!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! Vi har fortalt det til noen et par av våre virkelig gode venner, og vi vet at vi kan stole på dem. Jeg lurer også på når vi skal fortelle det, men det er jo dumt om mange vet det i tilfelle en mister. Samtidig så er det kanskje fint at en eller to gode venner vet det uansett, så har man jo også noen å støtte seg til hvis en trenger en prat..

Vel, det er ikke så enkelt det der, men jeg ville nok ikke valgt å fortelle det til besteforeldre før det har gått ti-tolv uker.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.

jeg har allerede fortalt det til mine nærmeste jeg. klarte ikke holde meg... men de fleste merker det ganske raskt uansett pga sluttet å drikke osv. ingen vits å vente så forferdelig lenge tenker jeg. En slik gladmelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei. Jeg har lik holdning som deg. Er sprekkferdig til å fortelle det til hele verden. Er 6+3 uker på vei. Prøver å holde det litt igjen ved å bare fortelle det til mine nærmeste. Men det er ikke lett.

LBL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja det der er litt vansklig.

Men jeg klarere aldri å holde munnen min. Det er jo så spennede.

 

Jeg er i min 6 uke, besteforeldre og søskene våre vet det. Godt å ha støtte fra dem i en litt stresset situasjon. Fint hvis noe skulle gå galt også. Jeg vil ikke være alene hvis noe galt skulle skje.

Vi kvinner og menn er så forskjellige. det kan være godt å ha en mor og svigermor å prate med om bekymringer. Det er ikke bestandig den vordene far forstår hva jeg mener eller prater om. Han prøver da men...

Det er ikke så greit å være mann og forstå alt i denne situasjonen. Jeg kjenner jo på kroppen hele dagen, han merker liksom ikke så mye til dette her underet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte prøve vente til 12. uke.. får se hvor lenge vi klarer holde det skjult..

er nå 5+5, har visst det i 2 dager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vente til 12 uke denne gangen. Eller kanskje etter jeg har vært på Quarten, så mora mi slipper være så bekymra for meg :D

 

Forrige gang fortalte jeg det i uke 7. (...etter jeg hadde vært på Roskilde) Og var nødt til å fortelle det tidlig på jobben også, for å forklare hvorfor jeg helst ikke ville være med på å stelle en mann med en form for "smitte"

 

Men det er iallefall lettere å holde tett overfor folk når man er på forumet her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er 10 uker på vei, og veldig dårlig... Så jeg måtte fortelle det til mine nærmeste for snart 2 uker siden. Lettere det, for det er jaggu et slit å måtte holde skjult at jeg er kvalm/veldig uvel og sliten.

 

Hadde det ikke vært for mine "plager" så ville jeg PRØVD å holde det skjult til uke 12...men det er sannelig ikke enkelt å holde noe så fantastisk for seg selv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad eg er ferdig med bokmål og alle norsk eksamenar for lenge sidan. Elles går det an å gje ei litt meir positiv tilbakemelding på skrivefeil :) Mykje hormonar for tida, så likar ikkje sånne beskjedar..

 

Feig??? sia du kjeftar anonymt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne greid å holde det hemmelig litt jeg altså.. men en sånn hemmelighet greier jeg bare ikke holde på så lenge. Så her vet noen venner og nærmeste familie det. Er vel ikke lenge før alle vet det tenker jeg.. rykter sprer seg merkverdig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 7+1 magen kom tvert, har skiftet ut nesten alt av bukser. bruker store klær på jobb for å skjule det, men privat har jeg blitt avslørt med mage av svært mange. kjedelig å gå i joggedress for å skjule ting, føler meg ikke vel i det. tanken med å vente i 12 uker, er uopnåelig for meg. var strek fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hvilken uke jeg er i, skal på ul, så jeg tenkte etter det så skal jeg iallfall fortelle det til mine nærmeste.. Med første mann så fortalte jeg det når jeg fikk vite at jeg var gravid. Trengte bare å fortelle det til familien og etter noen uker så visste alle det..:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei! Eg kjenner den følelsen! Eg fann ut eg var gravid på fredag, var tenkt å halde det hemmeleg ei stund, men igår fortalde eg det til mamma og søstrene mine, kjempekjekt! Tårene spruta jo på meg, er vel litt hormoner ute og går... :)

har ei søster som er helsesøster og ei som er på veg til å bli jordmor, så eg tenkte det ikkje gjorde så mykje å sei det tidleg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8 + 6 nå. De fleste av mine gode venner + familie visste om det i uke 6 allerede. Går dette "gæærnt" så får de vite det uansett. Det føltes i allefall riktig for meg å si det. ( i tillegg så tror jeg nok det hadde vært vanskelig å la være! ;)

 

Kjæresten har valgt å ikke si noe til venner og familie - ikke før uke 12. Forskjellsbehandling det her...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er7+4 i dag, etter aa ha blitt satt tilbake paa tidlig ul (fra mens er jeg 10+0 i dag!) jeg fortalte mamma med en gang (ca 3.5 uke siden), og hun har ogsaa fortalt det til noen folk hjemme (jeg bor i utlandet). vi fortalte det til familien hans uka etter, og litt seinere til venner. lite poeng aa vente til uke 12, naar alle ville skjoent det foer den tid pga sluttet aa drikke, spille kamper etc.. syns det er greit saann jeg.. er bare 4 uker til vi flytter til norge, saa da kan folk her faa ta litt del i det ogsaa.. dessuten er jeg jo evig optimist!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg er 10 uker på vei, og vi fortalte det til foreldrene våre nå på søndag. Dette med å vente til 12 - uker tror jeg var mer en gylden regel før. Uansett om det skulle gå galt så er det vel fint å ha noen som skjønner at du/dere trenger litt ekstra omsorg? Men ikke si det til for mange i starten er mitt råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg er nå 9+1 og vi har ikke fortalt det til noen enda. Vi skal i bursdag til moren min i midten av juni, så har bestemt oss for å fortelle det da, som en bursdagsoverraskelse. Og for å ikke gjør forskjell, og for å sikre at alle nærmeste får vite det av oss, tar vi vel en ringerunde samme dag, slik at alle får vite det samme dag.

 

Det blir veldig deilig å få det ut, endelig. Har vært sykemeldt og gått glipp av eksamen, uten å kunne fortelle det til noen. Og i midten av juni er jeg vel 11 uker på vei, så da føler jeg meg ganske "safe" på at alt skal gå bra.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ikke er noen grunn til ikke å fortelle det til familie og noen venner. Det er de som kan backe dere opp hvis noe skulle gå galt.

 

Vi har fortalt det til foreldre, søsken og noen venner. Kjenner at jeg har lyst til å skrike det ut til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ringte og fortalte det til nærmeste familie på begge sider en time etter vi tok testen! Har også fortalt det til de aller nærmeste av venner. Godt å vite at man har noen å prate med hvis noe skulle gå galt. Samt at man har noen som vil prate, for det er jo et veldig spennende tema for oss for tiden...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...