Gå til innhold

Hjelp noen som har erfaring med graviditetstester???


monej

Anbefalte innlegg

Er 5 dager over mens har testet 3 ganger neg med tester fra hurtigtest.no kjøpte en ny test på butikken i går fra norgestest og den var svar posetiv? tør ikke helt slippe jubelen løs.. Noen andre som har erfaring???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilinn

Hei.

 

jeg har tatt masse tester ja, har tatt hver dag i 5 dager nå, men neg. så kom mensen i morrest, 3 dager over tia. så da er det bare å prøve igjen.

Det sies at en test kan vise neg, selv om du er gravid men den viser ikke positiv hvis du ikker er gravid(det var en lege som sa det til min venninde)Så jeg vil nok tro at du er gravid ja, det kan jo være at de første testene du tok må ha større innhold av hcg for å slå ut positivt enn den du kjøpte på butikken.

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ikke prøvd de merkene du nevner, men har dårlige erfaringer med både de enkleste eggløsningstestene og grav.test fra billige-tester.com

 

De resultatene som jeg fikk, stemte ikke, selv om jeg er sikker på at jeg brukte dem riktig. Mitt råd er å teste en gang til, kanskje det rett og slett var for tidlig de første gangene du testet? Lykke til i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Du har vel kanskje funnet ut svar nå på om du er gravid eller ikke. Men når en test som er utført på riktig måte viser neg. så er det enten for tidlig, eller at du virkelig ikke er gravid, men om den viser svak eller sterk positiv så er du gravid. Kroppen produserer ikke HCG.hormonet uten at du er gravid. Det kommer også an på når i døgnet du tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok først en Quick Respons som ble positiv, og i dag tok jeg en Clearblue som også var positiv. Tror Clearblue er ganske safe, hvertfall hvis en tester etter at man har forventet mensen.

 

lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen takk for gode råd kjøpte cb og den var poseti er 6 uker på vei har termin 5 januar. Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er trøttsomt å vente på å teste seg. Vil ikke teste meg for tidlig etter forventet mens, men når det nå har sneket seg over tiden, blir man jo så sinnsykt utålmodig... !! En vil jo sette igang med å være gravid !! he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Med termin 5.januar er du vel 7 uker på vei på onsdag eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant ??? Jeg har bestemt meg for ikke å bruke tusenlapper på tidlige usikre prøver - slik som sist kremt... men nå tror jeg at jeg snart bare MÅ - er i såfall på en 4 + 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg et trykk nede i magen. Mensmurring, slik som om jeg hadde hatt mensen. Det kjennes akkurat ut som da jeg var gravid med forrigemann, så jeg er overbevist om at jeg er gravid nu. Har gått over en uke over tiden og bestemte meg idag for å ta en test bare for å bekrefte mistanken.

 

Men den fordømte saken (QuickResponse i dette tilfellet) viste negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en Quick Response tidlig på dagen, men fikk ikke noe utslag. Men da jeg skulle kaste testen på kvelden var det kommet opp en ekstra strek der....

 

Hmm... Det står at man ikke skal lese av resultatet senere enn 10 min, men den burde vel ikke slå ut uansett hvis den ikke fant hCG... eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk heller de ekstra pengene det koster med en clearblue-test. Selv den vanlige "tissepinnen" til clearblue er veldig sikker, trenger ikke nødvendigvis å kjøpe den digitale. Jeg har testet med clearblue magne ganger, det har aldri vist feil - verken når jeg ikke var eller faktisk var gravid. Lykke til begge to :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...