Gå til innhold

Trenger råd til samværsavtale med far - vi bor langt unna hverandre!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i en annen del av landet enn barnefaren, ca. 5 timer i bil unna. Er det noen som er i samme situasjon, som har forslag til samværsavtale?

Barnet er snart 2 år gammel og har svært godt forhold til faren og familien hans selv om vi flyttet fra hverandre da barnet var bare 6 mnd. Hittil har vi besøkt hverandre på hjemstedene våre så ofte vi har kunnet, men etter sommeren kunne jeg tenke meg å komme frem til en mer fast samværsording - og at han kan ha barnet alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i samme situasjon, men vesla er ikke mer enn 9 mnd. Jeg er mer redd for at han skal tvinge igjennom samvær for tidlig. Har du fått noen anbefalinger tidligere om når man kunne begynne med samvær alene med far. Eller har du funnet ut av deg selv at hun er klar nå?

Ellers har jeg tenkt å kontakte aleneforeldreforeningen å høre hva de anbefaler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer er ikke langt :o) Ikke se problemer bare pga det hvertfall :)

 

Ville satset på hver 3 helg, dere møtes på halvveien. Torsdag til søndag kanskje.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

møtes på halvveien og ha overlevering høres litt sykt ut spør du meg.

virker som en pakke man skal levere fra seg.

Ville heller ha kjørt barnet helt frem enn å lempe det inn i bilen til pappan på halvveien.

Kanskje dere kan kjøre annenhver gang han har samvær, frem og tilbake.

Hmmm... men det er jo ganske langt ja.

Pappa hentet og kjørte alltid meg og søsteren min når vi var yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er såpass avstand så ville jeg satset på langhelg når han først skal ha henne. Da får de tid sammen, istedenfor bare reising. Min datter er hos sin far anna hver uke fra onsdag til søndag. Fungerer greit for alle tre. Vi har ikke så stor avstand, men både far og barn får masse tid sammen, og jeg kan også planlegge litt annerledes når det gjelder mitt liv den tida jeg har "fri".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt ting veldig rolig. Vi bodde sammen ganske lenge etter at det ble slutt. (Vi hadde separate soverom), nettopp pga at barnet bare var 6 mnd, og var helt avhengig av meg og puppen. Jeg begynte å jobbe når hun var 8 mnd, og da var han hjemme med barnet i 2 mnd. (Vi bodde fortsatt sammen)

Etter at leiligheten vår ble innflyttingsklar (i mai), kom han på besøk i 4 uker i juni/juli. Etter det, har vi besøkt hverandre ca hver 3. - 4 uke, i ca 10 dager sammenhengende. I juleferien var han hos oss i 2 uker.

Det har helt klart vært vanskelig inni mellom å tilbringe så mye tid sammen med en eks samboer, men jeg håper at pappaen og barnet skal ha et så tett forhold som mulig, slik at det ikke blir vanskelig senere når han skal ha henne alene.

Jeg vet ikke om hun er helt klar ennå for å være alene med han over en langhelg, men jeg tror at til høsten vil det gå bra! Han har hatt henne alene i 2 netter når jeg har vært på reise med jobben, og det har jo gått greit, selv om det har vært litt tøft for dem begge to. Men det har faktisk ført til at de har kommet nærmere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...