Gå til innhold

Er jeg den eneste som fester ofte her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg veldig smålig når jeg leser om de som aldri drikker.

Syns de er kjempeflinke osv men alikevel stikker det i samvittigheten min at jeg velger å feste annenhver helg. Men sønnen min er hos pappaen sin annenhver helg å jeg syns det er deilig å komme meg ut den helgen jeg har fri.

Men på den andre siden virker det som om det er mye å feste etter man har blitt mamma.

Hadde jeg og eksen bodd sammen ennå så hadde jeg aldri dratt å festa annenhver helg. Men kveldene blir veldig ensomme ettersom jeg sitter alene hver eneste kveld.

 

Egentlig så trenger jeg ikke å drikke hver gang jeg er barnefri men syns det er greit å ta meg en fest to ganger i månenden.

Fikk barn som 17åring(er snart 19 nå) så er ikke helt lei av festelivet ennå. Men fester ikke på samme måte som før. Koser meg med venner og kjente hjemme hos noen å drikker litt. Å kanskje en tur på byen. Driver ikke med grøftefyll,spying eller roter rundt.

 

Vet egentig ikke hvor jeg vil med dette innlegget, kanskje bare høre om det andre unge alenemødre som også tar seg en fest i samværshelgene. Eller om det bare er meg som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis jeg hadde hatt ungen min hos pappaen annenhver helg så hadde jeg sikkert festa mere. men ejg har henne hele tiden, eneste gangen hun er der en når jeg jobber helg og ikke har mulighet til å finne på noe annet enn jobbe uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er bare du nei, men nå bor jeg og pappan sammen da.. vi pleier som regel å reise ut hver for oss.. og at den som skal ut legger jenta. ho legger seg 18 30.. tror ikke ho har noe skade av det.. ho merker ikke at jeg er borte en gang.. er vel ute iallefall 1 gang i mnd + -.. har ikke dårlig samvittighet for det.. og besteforeldrene maser veldig for å passe.. synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, du er jo tross alt bare 19.. du må få lovt til å være deg selv og ikke bare mamma. gå ut og kos deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt det samme når jeg har lest her inne...nesten følt at jeg er en dårligere ung mor fotdi jeg enda fester.

 

Pappan til gutten min ser bare sønen min ca hver 4 mnd, men jeg er så heldig at sjefen min, og god venn, passer ham 2-3 ganger i mnd. Fra lørdag ettermiddag til søndag kveld. i tillegg til det har jeg en vennine som har voksne barn som oxo har ham fra tid til annen. Spør dem aldri om de kan sitte barnevakt de spør om de kan væres å snill å få "låne" ham litt :)

 

Har ny kjæreste som jeg bor med nå, men han jobber kveldstid så det er godt å få enb tur ut på kveldstid å sosialisere litt med andre.

 

Så jeg går nok ut like mey som deg om ikke mer. Ser ikke noe galt i det. Vi er jo enda unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fester 2 ganger i året.. men blir slik når jeg kun har barnevakt i forb med skole.. Har eneansvaret.. Far har aldri hatt henne.. 2,5 år.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Tror nok ikke du er alene om det nei...

Men er ikke alle som får tid til å feste så ofte..

Jeg fikk jenta mi når jeg var 19, er 21 nå og bor med barnefaren..

 

Ble lite fest på meg det første året, men nå blir det en god del flere fester, ettersom far er mye borte på reising i ukedagene, så tar han over ansvaret i helgene og da kan jeg reise litt utpå!

 

Er nok ikke ute annen hver helg, men en gang i måneden blir det som regel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg og barnefaren er samboere så vi fester ikke ofte. Men om jeg hadde sønnen min hos pappaen annenhver helg hadde jeg nok kommet meg ut oftere istedet for å sitte hjemme alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe galt med å ut og feste. Men det er jo måte på. Selv har jeg vært lite på fest de siste åra. Grunnet at jeg har ikke fått noe hjelp av pappan til parnepass, selv om vi bodde sammen. Og har jobbet helger.

Men nå som jeg er singel, og barna av og til er hos pappan en natt av og til, har jeg kommet meg litt ut på fest. Og en merker jo hvor godt en har av det selv. Bare det å slenge seg ned i en sofa med gode venner og se på film. Uten å måtte høre etter om ugen har våkna osv. Vi må jo også ha litt tid til oss selv, vi må få overskudd ett sted fra. Og festing, eller samvær med venner slik sett hjelper jo på.

 

Har ett søskenbarn, ett år mindre enn meg. Ungen er nesten like gammel som mitt første. Hun sluttet å amme etter 1 mnd, for hun kunne ikke drekke når hun ammet. Syns det er veldig feil grunn til å slutte å amme. For hun var på fest hver helg, og da hele helga. Skikkelig grøftefyll. Slikt har jeg ikke så mye til overs for. Har man barn, må man inrette seg etter det. Man kan ikke leve som en ungdom uten bekjymringer og ansvar. Hvem unge ville ikke synes det var kjedelig at mamma alltid var vekk hele helga. Og måtte være hos bekjente. Å sove hos noen, syns jeg burde være noe ungen gledet seg til. Ikke en fast rutine. Så lenge ikke det er mor/far det er snakk om.

 

Vi er unge, vi har rett til å ta oss en fest om vi vil. Og vi bør det. men ikke av den grunn av at alle andre av vennene er ute og fester, men at vi har lyst, overskudd og at ungen koser seg på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...