Gå til innhold

Lett sportsvogn med tre hjul som man kan ha begge veier og som har bag til nyfødt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel mange trehjulinger som du kan snu vei på, men det er jo en liten operasjon hver gang da. På firehjulingene Teutonia Mistral og Emmaljunga Cerox kan du bare vippe håndtaket - en genial funksjonalitet i sola og når barnet gjerne vil sitte "riktig vei" innimellom men ikke alltid.

Jeg har en Traxx Jaguar 3 vogn. Den veier 12 kg tror jeg det var. Har sportsvogndel og man kan kjøpe bag til o gman kan feste bilstol på den. Alt sammen begge veier. Regulerbart styre, kjempebra sportsvogndel der kalesjen er stor og veldig mye av barnet ligger under kalesjen. Praktisk lomme på kalesjen, veldig lett og snu. Handlekurv onder. I tillegg kan man kjøpe sotfbag (viss man heller vil ha det enn vanlig bag), Pose, stelleveske.

Jeg kjøpte min på www.kidsroom.de. Betalte ca 3500 NOK for sportsvogna, pose, regntrekk og moms og frakt!

Elsker vogna.

Jeg skal også ha en vogn etter samme spesifikasjoner om starten av innlegget her. Har sett på teutonia spirit x3, kjempe tøff, men veier 14 kilo, helt vanlig tror jeg, men ikke av de letteste (veier det samme som quinny). OTH veier bare ca. 9, men den har jo ikke det vendbare setet som jeg vil ha også kan man ikke barnet ligge helt flatt og man kan ikke regulere fotstøtten. Det kan man med spirit x3.

Jeg har fastnet litt på denne vognen, men er også veldig interessert i å høre om andre tips til vogn.

Argumentet for meg da er å få en som er litt nettere og lettere i så fall.

Annonse

Hvis du skla ha en x3, er det ikke bedre med en S3 da? siden den har svingbart forhjul. Det er jo stor forskjell på en med og en uten svingbart forhjul altså. Eller det andre finesser med x3 jeg ikke har fått med meg. Selv vurderer vi sterkt S3 når bagperioden er over.

Hei luca,

Jo du har helt rett, jeg hadde ti tommeltotter her. Jeg mente selvfølelig s3 (vil absolutt ikke ha den andre trehjulingen til teutonia, det er kun s3 fra dem som er aktuell).

Synes s3 er ganske fin.

heisann!

Lucas er 8,5 mnd nå. Vogna er litt smal, så han kan neppe sove i den til han er 3 år, men den er stor nok nå! Har hatt voksipose i den i vinter!

Ryggen legge som sagt helt ned og fortbrettet er justerbart, bøylen kan taes av og det er 5 punktsele.

Har hatt den i litt over en mnd tenker jeg. Traxx har en som heter Marlin også, den er sikkert bedre på vinterføre, men forhjulet er ikke roterende.

Annonse

Jeg har i'coo Platon 3. Den er ganske lett, mye enklere å få inn i bilen enn Quinny 3xl siden den er 5cm smalere på bakhjula.

Setet kan snus ganske enkelt

Jeg har softbag til vesla

Veldig god demping

Full liggestilling

5 punktssele for sportsdelen

Veldig enkelt å regulere håndtaket, genialt i oppover og nedoverbakker

Håndbrems.

quinny er ikke spesielt lett i vekt da. Men hvis du skal ha en trehjuling så vil jeg ha en som er litt solid og har en vekt, det gjør det jo mye mindre sannsynlig at den velter. teutonia er jo 4 hjul, bare at de henger sammen.

Hvorfor er det ingen som nevner High Trek fra Bebe Confort?

Den har jo alt du er ute etter. "Alle" har jo Teutonia og Quinny.

High Trek har sportsdel som kan snues begge veier, tar mindre plass lagt sammen, håndbrems, låsbart forhjul som ellers går 360 grader. Egen innstilling for demping avhengig av hvilket underlag du triller på. Windoo bagen er enkel å klikke av og på, bæremekanismer på sidene istf. på kalesjen som Quinny har. Egen vuggefunksjon som er grei hvis man er på besøk og babyen skal sove:-) Dessuten er bagen godkjent for bil, og kommer med sikringsutstyr for både baby i bag, og til å feste bilseler...

Skjønner ikke hvorfor flere har denne...???

Babykos i Bergen fører Bebe Confort, vet ikke hvordan det er andre steder i landet, men de sender også.

Du kan sjekke ut på www.babykos.no

Vi kjøpte vogna vår fra Frankrike, og sparte ca 3500,- (inkl. moms og porto) på å kjøpe sportsdel, bag og bilsete:-) Pris for hele gildet på Babykos er 10 500,-

Går også an å kjøpe fra Italia og spare tusenlapper:

http://www.petitfripon.com (Frankrike, anbefaler å ringe dem, spør etter Fabienne)

http://www.culladelbimbo.com (Italia, sjekk under "systems", svarer kjapt på mail)

Marlin kan ikke snus, men har styring på forhjulet. Det går ikke 360 rundt, men svinger ca 60 grader til hver side (120 grader), noe som jeg personlig finner mer behagelig til bruk alle andre steder enn på kjøpesenter!

Hei!

Vi har tenkt på TFK vognen og sett på den siden den er lett og bagen er romslig.

Jeg har prøvd å finne vekt på bebe confort vognen og målene på bagen og klarer ikke å finne det på nettet. Vet du hva den veier og målene på bagen?

Jeg har brosjyren for High trek her og understellet veier 8 kilo.

Klarer ikke finne målene for Windoo-bagen men mener å huske at det var 76 eller noe deromkring.

Veldig fin vogn synes vi, mage fine farger.

Men jeg synes kalesjen til sportvognen er litt tynn og vinglete. I følge damen på BabyKos kan man sette kalsjen på bagen over på sportsdelen så da går det vel greit.

En fordel er at man ikke trenger adapter for å sette bilsetet på understellet.

Og bagen er godkjent for bil om man vil det.

Men er det noen som faktisk HAR denne vognen som kan si noe mer enn reklamen og selgerne kan? Gjerne si hva siom evt ikke er så bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...