Gå til innhold

ang. navnefest... hvordan foregår det ??


v.n.2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hatt begge mine i Oslo rådhus.

 

Gjestene samles i salen.

Navnebarna m. foreldre/søsken masjerer inn til musikk og setter seg foran. Høytidelig og fint! (Farmor gråt... ;))

Så er det allsang (morgendagens søsken), musikk , Human-etisk ønsker velkommen og introduserer dagens taler. Begge de vi har hørt har holdt kjempefine taler.

Så er det gjerne mer musikk før et-og-et barn/foreldrepar kommer frem og mottar navnetavlen (Fint "diplom" med barnets navn, evt. navn på vitner og et dikt. Kjempekoselig minne til senere).

Deretter mer musikk, avslutning ved HE og så avsluttet vi med allsang "Din tanke er fri" før alle navnebarn/foreldre marsjerte ut til musikk.

 

Alt-i-alt tok det ca en time. Etterpå har vi hatt en fest hjemme med middag og kost oss sammen.

 

Vi har vært kjempefornøyde med markeringen. Se også www.human.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG VIL OGSÅ! men sambo ville ha dåp... det ble det ikke noe av siden jeg ikke kan stå og høre på at babyen min blir guds barn og at den får en gudmor og gudfar (som om ikke en mor og far er nok).

foreslo dette med navnefest for han, men han vil ikke ha noe med human-etisk forbund å gjøre siden han mener de bare hermer etter kirkens tradisjoner. skal vise han det som stod på siden dems og prøve å overtale han til å bli med på det, for jeg synes jo gutten vår burde bli feiret litt høytidelig:) men han er jo allerede 6 mnd da. er det noen aldersgrense for når man er for stor for den navnefesten? håper ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er helt normalt med navnefest både til barnet er ett år, eller mer. =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke gjøre begge deler visst dere ikke greier å bli enige? han tar barnet med i kirken og du kan ta barnet med til hf. Det blir kansje litt mye, men det er en tanke visst dere ikke greier å bli enige, framfor å ikke gjøre noenting..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...