Gå til innhold

Tips om knall bra solkrem for barn i syden:)


bente69;)

Anbefalte innlegg

Kan på det sterkeste anbefale en solkrem som heter P20, den fåes kjøpt på enkelte parfymerier og på taxfree butikken på Gardermoen.

 

P20 skal møres på 90 min før barnet går ut i sola, å da trenger en ikke å smøre barnet noe mer den dagen. Å det er helt sant, den funker/holder hele dagen. I september i fjor hadde vi med snuppa 15 mnd til Zakynthos(Hellas) i 2 uker. Vi var ute fra litt før kl 10 til sola gikk ned hver dag. De to-tre første dagene hadde hun på seg t-skjorte, de resterene dagene var hun kun iført bleie eller bikinitruse og solhatt. Hun ble ikke bittelitt rød engang, å flott farge fikk hun også. Så denne solkremen anbefaler jeg til alle som skal sydover. Vi bruker den her hjemme også, da slipper dagmammaen å smøre snuppa, jeg smører henne på mårran (de dagene de melder knall vær).

 

Har du lyst å lese mer om solkremen kan du se på; www.p20.com

 

Vi skal hvertfall bruke P20 når vi reiser til Mallorca i september:) Vi bruker den hele familien vi da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bra tips, men e d nok m solfaktor 20 på ein liten baby..eg e livredd for at Hermine ska bli solbrent..ska t Thailand i juni..ho ska jo vere minst mulig i solen, men alikevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er super, jeg har vært fan siden 1987!

Men jeg tror ikke den har begge filtrene (A og B) - kun det som hindrer solbrenthet, og ikke det som hindrer hudaldring mm.

Derfor må den suppleres men annen solkrem utenpå - etter at den har tørket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre har det visst seg at denne inneholder mange skadelige stoffer (men har selv brukt den og den er bra ja).

 

Alternativ: A-derma kids faktor 25 (apoteket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Mulig jeg har gjort noe feil, men jeg har i alle fall blitt kjempebrent av P20. Den gikk i søpla....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...