Gå til innhold

stakkars deg som fikk barn når du var så ung


tuninna ♥ 2pp

Anbefalte innlegg

mange som kjenner til den eller?

jeg er så dritt lei av sånne kommentarer.

hvorfor skal vi bli synes synd på?

vi har selv valgt å få barna våre, vi hadde sex selv og vet konsekvensene av det selv om sikkert mange barn her inne ikke er planlagt.

jeg triver kjempegodt i rollen som mor, og det har jeg gjort fra dag en. selv om jeg er alene og har vært det hele tiden.

jeg har ikke mistet hele ungdomstiden selv om jeg ble gravid da ejg ble 17, jeg savner ikke å feste hver helg.

 

livet mitt fikk mye større verdi da jeg fikk barn, ser ting på andre måter, og har mye mer å leve for.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den kommentaren og diverse andre har man nok desverre hørt mange ganger.

Mitt værste eksempel er: Til min eldstemann (da 5mnd): Stakkars lille deg som har er så ung mamma som bare vil ut å feste i helgene og ikke være sammen med deg. Du kan få komme å være hos oss du!!

Jeg hadde aldri sett mennesket før, og hun kunne umulig vite noe om meg og hva jeg bruker å gjøre. Nå er eldstemann 2år og 4mnd, og mamma har intat alkohol 6ganger siden han ble født (medregnet et glass vin til middag 2ganger)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig folk som sier sånt!!!???

 

For å være ærlig syns jeg ikke noe om 18 åringer som planlegger barn, men jeg har full forståelse for de som ikke tar abort etter å ha blitt gravid til tross for prevensjon! Jeg vil heller si jeg er imponert! Det er jo en tøff oppgave dere gir dere selv og det virker som om dere klarer det med glans!

 

Etter å ha titta litt på innlegg her så syns jeg det virker som om dere som ble gravid veldig unge ved et "uhell" er mer voksne en de på samme alder som har planlagt barn...

 

 

Håper noen forstod hva jeg mente nå da... :-D er anonym, for det er endel lett antennelige 18 åringer her... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er folk som sier sånt og mye værre ting også.

 

Senest idag fikk jeg kommentarer. At folk slang med leppa når eldstemann var mindre kan jeg tåle, men nå er han jo så stor at han forstår litt mere og jeg lurer på om han vil få høre sånt i årene fremover.

 

Idag var jeg og eldstemann på lekeplassen, mens pappan trilla en liten tur med minsten sånn at han skulle sovne. Ei godt voksen dame kommer gående å kommenterer hvor heldig han er som har en så snill storesøster eller tante som er ute å leker med han. Jeg sier at jeg er mamman hans, og hun utbrytter: Å stakkars deg lille venn som må vokse opp med en sånn ung mamma, som byr seg frem til og med på lekeplassen. (det var varmt og jeg hadde tatt av meg genseren)

Jeg spurte henne om hun var klar over at små unger forstår mere enn vi ofte tror. Hun blåste av meg å sa at har man fått unger lenge før man ble myndig så skulle man bare holde kjeft å være glad for at man fikk beholde de.

 

Jeg er 21år nå og eldstemann ble født 3mnd før jeg ble 19, så jeg var myndig. Bare sånn at det er sagt! Og begge guttene mine har samme far og vi bor sammen alle 4!

 

Skal sønnene mine få høre sånt i årene fremover bare fordi at enkelte mennesker tydeligvis ikke tåler at jeg har fått barn tidlig? Enkelte dager har jeg bre lyst til å hyle til disse menneskene, fortelle de hva jeg virkelig mener om de. Men jeg gjør det ikke. Ganske enkelt fordi at jeg ikke vil at ungene skal overhøre slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk så heldige ungene er da og vi som er unge, får et langt liv med ungene våre,... pappaen min er 46 og venter en baby nå til sommeren, når den ungen er konfirmant så er han jo nesten pansjonist vettu!!!

 

også er han kjempe sliten.. har en på 4 også

 

jeg er ung og sprek og elsker å leke med han!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommentaren var LANGT over grensa, Verbena! Herregud! Å! Jeg kjenner raseriet nesten bobler over nå!!!! Hadde noen sagt det til meg, fy f... jeg hadde eksplodert!!!

 

Ja, du var veldig ung! Men det er ikke dermed sagt at eldre kan ture fram som de vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig?! Skjønner ikke hva folk tenker med noen ganger, nei den damen der har da ikke mye vett. Jeg hadde nok blitt litt paff selv om jeg hadde fått høre noe slikt, vet ikke om jeg hadde klart å si noe tilbake jeg. -Men hadde nok hatt skikkelig lyst!

 

Jeg tror nok at du bare har vært veldig uheldig å møte folk som sier det rett til deg, vil ikke tro dette er normal oppførsel. Har ikke opplevd det selv ihvertfall. -Men vet det er folk som snakker bak ryggen på meg, og hvorvidt det er noe bedre.. Barna hører det ihvertfall ikke.

 

Folk er merkelige, før var det jo normalt å få barn rundt 20år. Gjør en det idag er en jo sååå uansvarlig. Er ikke lett å bli klok på dette.

 

Prøv å ikke bry deg, skjerm ungene så godt du kan. Gi beskjed om anledningen byr seg, da blir de nok litt paff de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud da Verbena..! hvor i all verden er det du bor i landet? og hvordan får folk seg til å si noe slikt`??

 

jeg for min del fikk datteren min rett før jeg ble 20. og har aldri fått noen negative kommentarer, kun positive. hvor heldig datteren min er som har en så ung og sprek mor.. :) det er jo det de er, barna til "unge" foreldre..!

 

på babysvømminga der hvor vi går, er det et foreldrepar som jeg _seriøst_ tok for å være besteforeldrene! stakkars lille ungen tenkte jeg. som omentrent har pensjonister til foreldre før skolealder.!

 

for å sette det litt på spissen, det skulle vært en øvre aldersgrense for å få barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dere blir irritert over kommentarer dere får fordi dere er unge, men dere selv kommenterer (ihvertfall her inne) modne foreldre!?

 

"Det skulle vært en øvre aldersgrense"?

 

Ønsker man at folk skal slutte å gi kommentarer, får man jaggu slutte å være trangsynt selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til burde det vært en øvre aldersgrense!!! Hva med hun på 66 som fikk ei datter for et par år siden! DET synes jeg blir egoistisk! Hva slags liv kommer den jenta til å få? Besøke mamma på gamlehjem når hun blir 13?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øvre grense var litt teit ja.. syns så synd på di som ikke klarer å få barn... så om de er 40 . gjør vel ingenting!

men så har jo vi naturens gang.. er jo den vi må følge. Første gang vi får mensen (hihi) og overgangsalderen!! kan ikke få barn når vi er små og ikke når vi er eldgammle heller!

 

ellers har jeg bare fått posetive komentarer.. utenom noen få litt rakke gammle damer som lurer på om barnet var planlagt. Det har jo ikke de noe med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for noen mennesker er det ikke like lett å bli gravid. Mange begynner å planlegge og prøve når de er yngre, men får det kanskje ikke til før de er eldre, de blir selvsagt like gode foreldre som oss unge, og det er ikke noe mer synd på deres barn enn på våre!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var 15 når jeg fikk min første å nr to var jeg 18.. elsker barn jeg:) alle blir jo sliten en gang iblandt.. uansett alder.. men godtar ikke folk som sier "å stakkars deg,som mister ungdomstia di.." da har jeg klika. mange som trur jeg er storesøstra.. men her i kristiansund.. godtar di det ialefal... er blitt GANSKE så normalt nå enn når jeg fikk nr 1 å var 15.. stolt av meg selv er jeg:) ingen kommer å rakker ned meg altså.. har samme barnefar å alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...