Gå til innhold

Lille Maja er født


teatime

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært her inne. Vet ikke om jeg fremdeles er på noen liste. Jeg kan strykes av den. Lille Maje ble født med keisersnitt 18. april, nesten 13 uker før termin. Hun var 600 gram og 33 cm lang ved fødselen. Etter en uke passerte fødselsvekten. Alt såg strålende ut i forhold til situasjonen - helt til legen fortalte oss, for 2 dager siden, at den nydelige lille jenta vår høyst sannsynlig har Downs syndrom. Drømmen vår ble knust. Vi jobber med å takle sorgen. Dette klarer vi, men vi må innrømme at det er strevsomt for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil nå først og fremst gratulere! Med ei flott Maja.

 

Det betyr ikke at dere ikke har rett til å sørge. Det finnes ei bok skrevet av Elisabeth Breen om gleden og sorgprosessen ved å få et barn med Downs. Hun har selv en gutt på 16-17 år nå og har skrevet om tida fra hun ble gravid fram til Haakon var et par år. Anbefales.

 

Vi har nære venner som går på samme vei dere skal igang med nå. (Dvs, uten klar diagnose, så det blir mye lege-styr i tillegg.....) Vi ser jo hvor tøft det er samtidig som de har en lykkelig gutt som ikke har det vondt, og da klarer man jo ikke bare å sørge heller.....

 

Du har kanskje lest det alt, men jeg liker denne beskrivelsen: Du planlegger i 9 måneder (6 for dere da) å reise på en fantastisk tur til Hawaii. Flotte fjell, badevann, gode temperaturer. Sjekker inn og går ombord på flyet. Full av forventning. Så lander flyet, og du går av. I AMSTERDAM! Nå er Amsterdam en flott by. Mye spennende å oppleve. Absolutt verdt et besøk. DET VAR BARE IKKE DIT DERE HADDE PLANLAGT Å REISE. Vel, etterhvert venner dere dere til å vandre langs kanalene og å drikke kaffe på fortausrestaurantene istedet, og dinner ut at dere har det veldig hyggelig, men det endrer jo aldri det faktum at dere trodde dere dro til Hawaii da dere gikk ombord på flyet.

 

Kos dere med go'Maja dere! Hun kan ikke noe for hvem hun er, og ikke dere heller, men sammen får dere en spennende reise gjennom livet.

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lille Maja:)

 

Ønsker dere alt godt, Kjenner et vennepar med en jente på 3år med downs, ( verdens herligste å nydelige lille jente, med et sprudlende å smitsomt humør:)

 

Hun med innlegget over beskriver bra det som di gikk igjenom også..

 

Så kos dere med maja:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med vesla:-)

 

Har et vennepar med jente med Downs, verdens nydeligste jente. Forstår at det kommer som et sjokk, men tror dette kommer til å gå bra for dere og når dere bare blir kjent med nurket.

 

Lykke til videre!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med lille Maja!!!

Selv om det kan se mørkt ut akkurat nå,så finnes lyset der ute.

Prøv å se for en berikelse det er å få et barn.Vi kan ikke alltid bestemme selv hvordan livet skal bli,men vi kan prøve å se mulighetene,i stedet for begrensningene.

Søk hjelp dersom dere føler behov for det,og prat åpent om det til de som vil høre.

Ønsker dere lykke til videre,og så vet du at vi er her for dere dersom du vil prate med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Vil bare få dele min erfaring med barn med Downs syndrom. Jeg er førskolelærer og har i løpet av de åra jeg har jobbet blitt godt kjent med tre barn med Downs. Alle unike på hver deres måte. Spesielt god kontakt fikk jeg med ei jente som startet i barnehagen da hun var 1,5 år. Jeg ble hennes støttekontakt fra hun var 2 år til hun sluttet som 6-åring. Vi hadde mange fine stunder sammen, i svømmehallen, i byen, på McDonalds, i parken osv osv. Hun brukte tegn til tale fra hun var liten og ble etter hvert svært flink til å snakke. En solstråle som alle ble svært glad i. Vet at familien, som har to barn til, hadde en sorgprosess de gikk gjennom, men de kom seg gjennom det på en god måte.

 

Ønsker dere alt godt i tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååå mye med den vesle tulla deres!!!

Ønsker dere alt godt!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med Maja!!!!!!!!!! Så lita ho var, håper alt står bra til med ho!!! Lykke til videre fremover....måtte ting bli litt lettere for dere framover...vart en hard start på livet for ei lita tulle, og i tilegg kanskje ha downs, kan ikke forestille meg hvordan det må være å takle en slik beskjed, alle drømmer jo om en velskapt og frisk unge!!! Dere får ta tiden til hjelp, dette skal nok gå bra for dere alle!! klemmer til dere!

 

 

Nå er det på tide at Juli klubben begynner med en fødselsliste og...kan jo føres på under terminlisten??eller hur??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Maja :)

Ønsker dere masse lykke til.

Skjønner at dere jobber med å takle sorgen, helt naturlig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lille Maja!

Jeg ønsker dere også alt godt og masse lykke til :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med den lille tulla deres, jeg vil ønske dere alt godt i verden! Du må være en veldig sterk person som allerede klarer og reflektere så klokt over det som har skjedd, og Maja må være en ordntlig liten tøffing som har klart seg gjennom en så røff start. Hvis du skulle ha overskudd til det er jeg sikker på at vi er mange som gjerne vil høre hvordan det går med dere i tiden framover. Lykke til videre.

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med jenta!!! Har selv en svigerinne med Downs, hun er 18 år nå. Hun er helt utrolig skjønn og herlig jente - flink på skolen og ellers. Lykke til med jenta deres, hun kommer til å gi dere så utrolig mye!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...