Gå til innhold

Hva forbinder dere med navnet benjamin?


Chimera

Anbefalte innlegg

Er det et navn på en voksen mann da??

 

Sambo liker det så godt men jeg vil helst ha lukas og det er utelukket for han.

 

Kan dere si hva for en kar Benjamin høres ut som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker navnet Benjamin, synes det er så bra for det passe både til en liten gutt og en "kar". Men Lukas er og fint...men tror det navnet kan komme til å bli oppbrukt i år..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin forbinder jeg med en skikkelig frekk gutt, som bare kjørte sitt eget løp, synes for øvrig ikke det passer til en voksen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Benjamin er et finfint navn. Og det vil jo vokse med gutten. Dessuten betyr det "lykkens sønn" og det er jo vakkert. For meg er Lukas et hestenavn. Hva med Bendik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestekamerat heter Benjamin,så for meg har iallefall Benjamin klart å bli 21 år gammel :P;)

 

Etter å se hvor mange her inne som har/skal kalle sønnen sin Lukas er det 100% utelukket for min del, er for meg "det nye" Marcus og Tobias, som det kryr av i 2-3 års alderen her jeg bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker ofte sånn: Kunne jeg tenke meg en kjæreste som heter.....

Og helt klart, Benjamin kunne han godt hete. Lukas er også kjæreste navn, men det er altfor vanlig nå desverre.

 

"Min far" heter forøvrig Benjamin (Ben) Horn!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen forbinder dette navnet med en frekk gutt….jeg forbinder det med det motsatte: En snill, kjekk og hjelpsom gutt! Forbinder det sikkert med Benjamin i Bibelen, jeg da….og han var jo en kjernekar (i forhold til sine slemme og misunnelige brødre). Ville valgt Benjamin hvis jeg var deg!

 

Lucas er også fint, men kanskje litt mer rampete enn Benjamin.... :-)

Lykke til med navnevalget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...