Gå til innhold

17 uker...men finner ikke livmora


Mamma28MedSpire

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke følt meg særlig gravid i det siste.

Og i dag fikk jeg endelig vært hos legen og hørt hjertelydenfor første gang:) det var deiiiilig det!!!

 

Men det var skikkelig hektisk på legesienteret i dag.

Og jeg ble litt skuffet når jeg ble ropt inn av en legestudent :-/

Var tydelig at hun ikke var så erfaren liksom. Så jeg var litt nervøs når hun skulle finne hjertelyden...var redd hun ikke ville finne den og at jeg måtte vente til neste gang...men den fant hun på første forsøk:D virket som hun ble litt overrasket selv. hehe.

Men når hun skulle måle symfysen presset hun skikkelig hardt, og det var litt ubehagelig. så sa hun at hun ikke fant den... og at det var helt normalt...

er det det? jeg vet jo om flere som har fått målt symfysen allerede i uke 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm jeg vet ikke jeg, det kan jo være én av grunnene til at hun ikke fant den. Men jeg kan ikke kjenne den jeg heller. men magen har jo vokst litt...

er det noe i magen som kan ligge forran livmora?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha noe med erfaring å gjøre. jeg klarer ikke å finne livmora mi selv, men ingen lege/jordmor har hatt det problemet, ikke engang når jeg var 5 uker på vei.

 

Ferskinger kan det med å skremme folk..

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, helt sikkert manglende erfaring, livmoren din er jo der, og babyen har det bra, siden dere fant fosterlyden! jeg styra fælt og klemte og lette etter livmoren i uke 17, men fant den ikke. plutselig, uke 18, så ar den der en morgen! og nå er det ikke tvil, jeg kjenner den godt, og den strekker seg litt for hver dag. du kan nok ta det helt med ro, vente noen dager, så kommer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...