Gå til innhold

SF-mål 38 cm i uke 39


3_idieH

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Var hos legen i dag å målte SF til 38 cm, er i uke 39, dette er jo over normalområdet. Tidligere har jeg ligget i øverste sjiktet av normalområdet. Jeg har lagt på meg 8 kg i løpet av svangerskapet.

 

Betyr dette at jeg føder en kjempebaby? Er litt bekymret nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har mye med hvem som målte og hvordan babyen ligger og, så det er ikke sikkert det er stor baby eller mye fostervann selv om sf-målet er høyt. Nevnte ikke legen noe om det? Jeg var hos legen på mandag, og han målte også et hopp opp på meg (36cm i uke 38 og 39), og jeg har hele veien ligget på streken. Legen min nevnte ingenting, men jeg synes kanskje det var rart at legen din ikke sa noe...har du ligget over hele veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ligget over hele veien nei, kun denne gangen. Legen sa ingenting, jeg la merke til at det var over normalområdet først da jeg satte meg i bilen etter legebesøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sf mål 38, er i uke 39. Min baby hadde vekstavvik på -3 ved ul for noen uker siden. Legen på ul sa målene ble høye pga mye fostervann. Babyen min vil bli ca 3500g og 50 cm ved fødsel sa legen. Jeg har lagt på meg 18kg........ Helt likt som ved forrige svangerskap og han ble 3478g og 50 cm. Så du behøver ikke uroe deg, kan være fostervann hos deg også. var du eller barnefaren store når dere ble født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende svar!

 

Ingen av oss var store da vi ble født, jeg var 3100g og barnefaren var 3400g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...