Gå til innhold

Frustrert over andres respond på ks!!!! (litt langt)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uff jeg blir så lei meg og må bare få ut frustrasjonen et sted!! I samråd med lege på sykehuset er det besluttet at det blir keisersnitt på meg, på grunnlag av komplikasjoner under forrige fødsel og stort barn denne gangen også!!!! En beslutning jeg er veldig komfortabel og glad for....... men kommentarene fra andre er; Har du valgt det selv????, du må ikke føle deg som dårlig mor selv om det blir keisersnitt???? Uff da, det var nå synd!!! osv........... MEN for pokker jeg føler meg absolutt ikke som en dårlig mor, og jeg syns ikke det er synd- jeg syns derimot at det er ansvarsfullt å tenke på at barnet, jeg og faren har det bra under fødselen, i motsetning til om det skulle bli vakum eller hastesnitt..... Føler at jeg nesten gruer meg til å fortelle folk at jeg skal ha keisersnitt!!!! Til å med fastlegen min spurte om det var greit at hun skrev keisersnitt i en legeerklæring jeg skulle ha!!! Er dette så tabu da????? Noen ganger er det godt å kunne si at legen har bestemt det...... men tenker på de som insisterer på keisersnitt av ulike grunner selv- håper bar de ikke føler det samme som meg!!!! Vell, vell godt å få det ut, og gleder meg til barnet kommer- med keisersnitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅÅ, blir så irritert når jeg leser innlegget ditt, for kjenner meg sååå godt igjen..

 

Jeg fikk de kommentarene i ettertid: " Ja du kan da ikke kalle det en fødsel, den kom jo ut bakdøra"..

 

OSVOSVOSV..

 

Fyyyy flate. blir så irritert.. !

 

Grr.. stå på ! Du er ikke anderledes enn noen andre, du blir mamma uansett om barnet kommer ut "bak" eller forann.. !

Ønsker deg masse lykke til med keisersnitt.. er ikke tabu i det hele tatt, vær stolt av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk. Første fødsel prøvde jeg å fortelle de rundt meg at jeg ahdde angst og var livredd. Overalt, også av de nærmeste ble jeg møtt med at det ordner seg, den kommer jo ut, mange har gjort det før deg osv. du dør ikke... Nei, jeg overlevde, men jeg hadde veldig problemer med psyken i to år.

 

Denne gangen skal jeg derfor ha keisersnitt og da får jeg høre det samme som deg. Jeg svarer med stolthet at dette har jeg valgt selv og det var min mulighet til å få et barn til. jeg er stolt når jeg sier det, det koster mye å fortelle fremmede i helsevesenet hvor redd jeg var/er for en normal fødsel. Folk rundt meg blir satt på plass og de blir ganske paffe.

 

Det er så mange som ikke aner hva de snakker om. Du har jo til og med en medisinsk grunn til det. Drit i alt som blir sagt og svar heller at de må ha lite kunnskap op området som kan si noe sånt. Ta igjen, det er det eneste som stopper sånn kakling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

 

Jeg har født 2 stk, selv om det var tøffe fødsler, begge satt fast pga de var store, så var det mye lettere enn ks syns jeg! Så å si at en ikke kan kalle det fødsel for den kom ut bakdøra er en merklig kommentar. Er jo tross alt en veldig stor operasjon. Imorgen er det 3 uker siden jeg tok ks. Jeg er ennå ikke i form. Har ikke så mye sårvondt, hadde ikke det på sykehuset heller. Men merker det godt i magen om jeg styrer for mye i huset, eller som idag jeg tok meg en trilletur i vårsola. Var ikke lenge jeg orka å være ute før jeg var helt utslitt. Etter fødslene har jeg i det minste sluppet tenke på å ikke løfte, ikke gjøre ditt og datt, har orka å trille turer nesten med det samme jeg kom hjem.

 

Har ikke følt at ks er tabu, hos meg var det også legene som kom frem til at det var det beste denne gangen, litt greit å slippe å ta en så stor avgjørelse helt alene. For det er jo tross alt en risiko og en operasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg SÅ godt igjen!! Da jeg hadde fått innvilget ks, sa en nær venninne meg: "Du trenger jo ikke si det til noen."

Og jeg som var så glad og lettet at jeg ville rope det ut og trykke det i avisa!! Som om det skulle være noe å skamme seg over!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...