Gå til innhold

Solarium?


KevinsMams venter nr2,110109

Anbefalte innlegg

Er i uke 31, er det skadelig med solarium?

noen av dere som tar sol?

føler meg bleik etter vinteren, og har veldig lyst til å ta solarium, er det noen spesielle forhåndsregler man bør ta?

eller burde solarium unngås så sent i graviditeten?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar ikke sol. Av den grunn at det ikke er lov å "forske" med gravide så det er noen som sier det er greit med mindre fostervannet blir opphetet, og andre sier blankt NEI. Har 30 dager til temrin og føler meg ikke brun jeg heller *ler* men får vel heller se om jeg finner en selvbruningskrem eller noe sånt. Hvis du velger å legge deg i sola så husk høy solfaktor! Det er veldig viktig så du ikke får pigmentflekker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt litt solarium..

 

Men jeg er ikke alene å gjør det.. har ei vennine med som er i nabo sola.. å følgere med ( tilfelle jeg skulle besvime eller noe..vena cava synsromet)

 

Jeg synes ikke det ubehagelig å ligge litt på rygg i 10 min.. men noen synes sikkert det ikke er godt.. ( Å da er det vel ikke noe vits å ta sol..)

 

Jeg soler meg også kun i 10 min.. å ikke i en halv time som jeg gjore før jeg ble gravid.. ( fordi jeg da slipper å bli for varm.. overopphetet.)

 

Jeg koser meg i alle fall i solarium.. å dytter litt på magen.. å får svar av vesla der inne.. he he.. vi koser oss i sola.. merker ingen forskjell på babyen når jeg er i sola i alle fall.. aktiviteten er lik normal.. å jeg har det fint.. så da vil jeg tro det er trygt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke turt å ta sol til nå pga av at jeg er redd for overoppheting og vena cava, men jeg prøvde selvbruner men det ble litt skjoldete...!:/

men tror ikke jeg tørr å ta sol det er jo tross alt bare 9uker igjen..!

får ta det igjen etter babyen kommer..! Føler meg bare så sinnsykt bleik, i forhold til det jeg pleier å være!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt litt solarium, og synes det er kjempedeilig:-)

Tar jo ikke så ofte, og ligger heller ikke lenger enn et kvarter. Synes det er gode vifter på de fleste solarium, og opplever ikke at det blir for varmt. Dekker til magen deler av tiden, men det er vel kanskje ikke nødvendig. Er nå i uke 31. Jeg har spurt min lege om det er farlig å ta solarium, og hun har sagt at man bare må passe på å ikke bli overopphetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...