Anonym bruker Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 Jeg har et barn med en fra algerie, men jeg har aldri vært der. Vi bor ikke i lag. Jeg har kontakt med familien og de har vært å besøkt meg. Vi har en god forbindelse. Nå tenker jeg å reise med barnet til han familie. Vi skal bo på et bra hotell ved siden av familien. Med airkon og svømmebasseng på et inngjerdet område. Nå tenker jeg på alt som må gjøres. Hvordan gå frem. Kan jeg søke visum før vi har bestilt billetter og sånt? Hva koster det? Er det vanskelig å komme inn i landet? Sikkerhet hva må vi tenke på som turister? Vann, bleier, bilsikring? Er det noe særskilt med det landet i forhold til andre land i regionen? Noen som har reisetips. Jeg har aldri vært utenfor Europa.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 Ja, jeg lurer også på om pengene rekker langt der? Hvor mye tror dere man trenger av penger til vanlig ferie uten noe shopping.
hegebil Skrevet 2. mai 2006 #3 Skrevet 2. mai 2006 Hei Jeg var i Algerie for noen år siden og besøkte familien til kjæresten min. Den gang var vi ikke gift og jeg trengte derfor en invitasjon fra hans familie for å få visum. Den algeriske ambassaden ligger forøvrig i Stockholm og de er svært behjelpelig med alle spørsmål. Snakk med dem først. Ofte må man bestille billetter først, ambassaden vil ha kopi av den før de utsteder visum. Gå også inn på UDs hjemmeside for reisetips til Algerie. Vi hadde ikke fått barn enda da jeg var der, men jeg tror det går greit å reise med barn. Men ta med bilstol, ingen sikrer seg i bil der nede... Algerere drikker vann fra springen, men nordmenn bør ikke gjøre det pga annen bakterieflora. Vann kjøpes enkelt på flaske. Skal du reise til en av de største byene vil jeg tro du finner alt du trenger til babyen. Algerie har jo tidligere vært hjemsøkt av fundamentalister som har drept både egne landsmenn og turister. Nå er det rolig i landet, jeg hadde ingen betenkeligheter med å dra ned og følte meg helt trygg. Det skumleste var biltrafikken... God tur!
Habiba Skrevet 13. mai 2006 #4 Skrevet 13. mai 2006 hei jeg har bodd der i 1,5 år .... jeg reiste til ambassaden i sverige,hadde verken billett eller invitasjon,, men som hegebil sier ta med bilstol.hvis du er kresen på bleier så burde du ta bleier med deg, di har pampers der nede,men det er skikkelig plastikk bleier så barna blir suuper såre av... kommer ikke på noe i farten,men skal skrive hvis jeg kommer på noe, når reiser dere?skal dere være lenge??
Habiba Skrevet 13. mai 2006 #5 Skrevet 13. mai 2006 forresten hvia du er ung så lønner det seg vell og bestille billett hos kilroy ,jeg betalte 2600 en vei
pebbels Skrevet 10. juli 2006 #6 Skrevet 10. juli 2006 vel, jeg tror ikke det er bare enkelt å få visum, så søk i god tid. Vi har venner hvor hun har fått avslag fordi de ikke var gift. Algeri er ikke et turistland , slik som marocco. Jeg bruker hijab når jeg er der, ikke så mye fordi alle andre gjør det, men for å bli litt mindre "synlig". Legg igjen shorts og mimiskjørt hjemme. Drikk vann fra flaske, ta med deg bleier, og bilstol. Det er for oss nordmenn veldig billig å leve der, men personlig synes jeg ikke det er noe shopping der. Det eneste jeg handler når jeg er der er gull. Biletter kan koste alt fra 5000,- tur/retur til veldig mye. Lønner seg å skjekke nøye og bestille i god tid. Utover dette er Algeri et fantastisk land, med flotte mennesker! Er enig med hun som sier at trafikken er det farligste. Å, du må forresten ha med pappaen til barnet ditt el ha en erklæring utsredete av politiet ( det algeriske) for å ta med deg barnet ditt ut av Algerie igjen. Litt pes, men har fått det hver gang. Det på tross av at mine barn har reist med visum i egne norske pass. I Algerie er det å regne som algerere siden pappaen er derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå