Gå til innhold

når er det vanlig med overtidskontroll?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har termin i morgen og overtid blir da om to uker. Regner liksom med at jeg skal få time til overtidsvurdering før de to ukene er gått?? Var hos legen min i går og på han virket det som om jeg måtte gå helt ut de to ukene før han vurderte å sende meg på sykehuset for kontroll!! Har hørt at man blir vurdert like før overtiden "går ut", men orker ikke å vente til etter at den har det om det skulle bli aktuelt. Er utslitt allerede.. Noen som vet hva som er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved "mitt" sykehus er de strenge på 14-dagersregelen. Det er ikke mulig å komme på overtidskontroll før det dersom ingenting med fosteret tilsier at noe er galt - det er ikke nok at man er lei...

Har fått forklart dette med at det beste for barnet er om fødselen starter av seg selv når han/hun er klar og at de ikke ønsker å indusere (sette i gang) fødsler unødvendig.

En indusert fødsel er gjerne tøffere for både mor og barn enn en fødsel som starter av seg selv.

 

Jeg er nå 5 dager over ul-termin, med andre ord er det 9 dager til jeg får komme på kontroll på sykehuset - dersom ting ikke skjer av seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Har også termin i morgen. I flg. min jordmor skal jeg til kontroll hos henne i neste uke. Dersom ikke noe har skjedd til da vil hun bestille time på sykehuset til kontroll uken etter. Dvs. i løpet av uke 42.

 

Etter dette var det sykehuset som overtok oppfølging sa hun.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...