Gå til innhold

Rastløse bein


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen måneder igjen til fødslen i juli nå, og plagene med rastløse bein blir værre. Nå kjenner jeg det t.o.m på dagtid, før var det bare på kvelden, og i går hadde jeg problemer med å sove. Tenkte jeg skulle prøve med støttestrømper, noen som har prøvd dette? Og evt

jerntabletter, men er redd for å bli enda mere hard i magen.

Har noen noen flere tips? Dette er så utrolig irriterende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magnesiumtabeletter skal hvist hjelpe har jeg hørt...Var veldig plaget selv en stund,men det er borte nå,takk gud=)er såååå jævlig irriterende...Spiste banan jeg og syntes det hjalp(gjør det enda vær dag)Har hørt at kalsiummangel kan føre til rastløseben også,drikker du melk???Ligge med bena litt høyt er også bra når jeg tenker meg om=)

Du får prøve noe av det her,lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

magnesium er supert... og hvis du tar C vitaminer samtidig blir virkningne mye bedre... banan er også supert.... og så bør du holde deg unna kaffe og te (koffein) men men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ogsaa plaget av dette. Det eneste jeg synes hjelper er aa dusje bena i iskaldt vann lenge(gjerne oppover laarene ogsaa, selv om de ikke har samme rastloese foelelse), saa de blir helt numne. Saa fort bena blir varme blir de rastloese igjen. Saa jeg passer paa aa alltid la de stikke ut av dyna. Naar jeg ligger paa sofaen paa kvelden tar jeg ofte av meg sokkene og bretter opp buksene, for aa oppnaa det samme. Dette har iallefall hjulpet meg.

Tror det hjelper aa la de ligge hoeyt ogsaa.

 

Jeg har brukt stottestroemer naar jeg har flydd, egentlig ikke proevd de mot rastloese ben paa kvelden, saa jeg kan ikke si hvordan dette hadde fungert.. men jeg sverger altsaa til de iskalde dusjene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært plaget ganske mye av dette også. Men nå i uke 38 føles det noe bedre. Håper det bedrer seg for deg også etterhvert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en del plaget med det hele tiden men det blir værre når jeg er gravid. Nå er jeg en uke på overtid og er akkurat på vei til apoteket for å kjøpe Eis gel (sånn blå sportsgele) det er det eneste som funker for meg og denne er rimelig, ufarlig for gravide og tørker fort. Tar den på før tannpussen og da kan jeg legge meg. Har prøvd mange lignende ting oppgjennom åra men har nå blitt fan av denne for den klisser ikke og stinker ikke. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...