*ulvemor* Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 Jeg og Mokka fant i går ut at hvis hun hadde bodd her jeg bor hadde hun fått over tusen mer i støtte pr mnd. er bostøtta avhengig av hvor man bor da? er jo veldig rart, for det er jo like dyrt å bo der hun bor som der jeg bor...
winneboo Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 syns oxo det er veldig rart. Jeg og Mokka får like mye i bostøtte å vi er i akkurat samme situasjon(alene med ett barn født i 2005) å vi har begge OS som eneste inntekt. Men jeg mins hun har høyere husleie enn meg?? jeg har 5000 å tror jeg leste at hun hadde 6000...er ikke sikker nå...... VI bor i forskjellige kommuner.... Kanskje det har noe med hva hver og en kommune har råd til? at de har satt av så og så mye penger til bostøtte å har egne grenser på hvem som får så og så mye?
espi Skrevet 28. april 2006 #3 Skrevet 28. april 2006 Bostøtta er avhengig av hvor du bor ja. Hvis du f.eks bor i Oslo får du mer enn hvis du bor i Lillestrøm. Det er fordi det er dyrere å bo i Oslo. Syns de reglene er lite gjennomtenkt men sånn er det i alle fall..
*ulvemor* Skrevet 28. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2006 ja jeg og mokka og sikkert også charlie er i samme situasjon, barn føtt i 2005. men jeg får tusen kroner mer enn dere fordi jeg bor i trondheim..og jeg har jo i tillegg stipend fra lånekassen, men verken det eller os regnes som inntekt.. lite gjennomtenkt ja...
tuninna ♥ 2pp Skrevet 28. april 2006 #5 Skrevet 28. april 2006 hvor mye bostøtt får dere egentlig? jeg betaler 8000 i mnd og får 1800
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 28. april 2006 #6 Skrevet 28. april 2006 jeg får antakelig 2300,- betaler 6200 i mnd. Men da har du andre inntekter enn OS da kanskje?
tuninna ♥ 2pp Skrevet 28. april 2006 #7 Skrevet 28. april 2006 jeg har inntekt ved siden av. men fikk samme beløp da jeg kun hadde os. tror det har med at ejg har lån å gjøre. de trekker lånet fra. jeg eier leiligheten min selv. så når de regner ut bostøtta mi trekker de ifra lånet og renger kun på husleia. på den måten lønner det seg egentlig ikke å ha lån
winneboo Skrevet 28. april 2006 #8 Skrevet 28. april 2006 de sa til meg at det lånte seg å ha lån. å de sa at det første året fikk man bare bostøtte for rentene, mens neste år fikk man bostøtte på avdraga. Å de regna ut for meg at jeg kom til å få ca 2500kr i bostøtte etter at jeg kjøpte meg leilighet(da regna de ut fra den summen jeg har tenkt til å bruke på leilighet å hvor mye det vil koste meg i mnd) Syns det er så rart at dem driver å sier så mye forskjellig til folk
tuninna ♥ 2pp Skrevet 28. april 2006 #9 Skrevet 28. april 2006 det er rart ja, jeg har fått bostøtte i over ett år nå, og får litt mindre nå enn før selv om husleia har gått opp 500 og renta har gått opp. må jo være likt for alle da.... men, jeg er egentlig bare takknemlig for at bostøtte finnes jeg. ellers hadde jeg ikke hatt råd med å bo her
winneboo Skrevet 28. april 2006 #10 Skrevet 28. april 2006 oki du bor i borettslag? jeg skal kjøpe selveier å de sa da at man kunne få bostøtte til rentene det første året å så bostøtte til avdraga neste år.
tuninna ♥ 2pp Skrevet 28. april 2006 #11 Skrevet 28. april 2006 jeg bor i borettslag ja. først trekker de ifra lånet, så trekker de ifra det i husleiga som er trappevask o.l. og det de sitter igjen med da får jeg bostøtte utifra. rart at det skal være så forskjellig. kansje jeg skal ta en telefon å sjekke at jeg ikke får feil?
winneboo Skrevet 28. april 2006 #12 Skrevet 28. april 2006 så utrolig rart at dem gjør det. Jeg spurte dem om hvor mye eg kom til å få i bostøtte om jeg kjøpte i borettslag med 4800kr i fellesutgifter i mnd å da sa dem: rundt 2500kr. men om jeg kjøpte selv eier som da er uten fellesutgifter skulle dem gi bostøtte til lånet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå