Gå til innhold

Er dette navnet et fint navn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva syntes dere om navnet Philip Leander? Leander etter pappan som heter O(le andre)as.. Kanskje litt teit, men syntes det er et veldig fint navn, og det passer inn i pappas navn.. Jeg tåler sannheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal begge navnene i så fall brukes? Hvis ikke, så er jo ikke dobbeltnavn noen som helst vits! Navnene henger bra sammen, men blir langt. Jeg ville gått for ett av dem, likegyldig hvilket, men skriv Filip - ph er bare latterlig. Leander er litt fremmed for meg, men slett ikke ueffent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Philip (jeg foretrekker Filip) og Leander er fine navn hver for seg, og jeg synes de fungerer bra sammen... selv om jeg ikke er særlig begeistret for dobbeltnavn generelt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver for seg er de fine, men passer IKKE sammen....... Så er det MYE finere når det skrives Filip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Philip Leander, nyyyyyydelig navn!!! Absolutt!!! Dette er et navn jeg kunne ha brukt selv! Oppkalling synes jeg også er fint. Selv om han ikke skal bruke begge navnene til vanlig, ville jeg likevel valgt å beholde mellomnavnet. Kjekt dersom sønnen din kommer i klassen eller fotballaget til en annen Philip : )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er et fint navn, men som en del andre så ville jeg valgt Filip Leander. Syntes for få år siden at Leander var et helt sinnsykt navn, da noen venner døpte sin sønn Leander, men navnet har virkelig tatt seg opp for min del. Sammen med Filip ble det stilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du velger en variant av Phillip så velg den skrivemåten som du har foreslått her..

Filip er en skrivemåte som gjør navne om til Kåre eller Ole.. og blir dødskjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vill med Philip, men med Leander har du jo skutt blink i mine ører....det heter nemlig min 8 mndr gammel sønn:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

synes du har funnet et kjempe fint navn jeg.

har lange navn på begge mine.

Gøy å ha noe ikke alle andre heter oxo.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Syntes det er fint.

 

Om det er det du liker så kall ham det :-)

 

Har Filip på listen selv, var Philip før, men har falt litt for den enkle stavemåten, men vi får se.

Kanskje vi ikke får flere gutter, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...