Gå til innhold

Sjelden svangerskapskontroll?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har termin 5 mai, og skal ikke til legen på svangerskapskontroll før 2 mai,

Siste kontroll var hos jordmor 18/4.

Er det ikke normalt å gå hver uke? Nå som det er så tett opp til termin?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått et skriv fra mitt legekontor hvor det står at retningslinjer for svangerskapsomsorgen inneholder et basisprogram for det normale svangerskap med 8 kontroller. (og ekstra dersom det skulle være behov for det da). De har satt opp dette forslaget:

uke 8-10 - lege

uke 16-17 jordmor

uke 24-25 jordmor

uke 28-29 lege

uke 32-33 jordmor

uke 36-37 lege

uke 38-39 jordmor

uke 40-41 lege evt jordmor

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin i slutten av juni og var på kontroll 18 april og har neste 25 mai.

 

Spurte jordmor hvor ofte det blir på slutten siden jeg syns det er lenge til 25 mai og da sa hun, kontroll en gang i mnd til siste mnd da er det annen hver. Så da følger din jordmor de nye rettningslinjene som min følger. Teite rettningslinjer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går annenhver uke nå, jordmor sa det var vanlig å gå hver uke de siste tre ukene, men hvis jeg ønsker det, og trives med det, så trenger jeg ikke gå så ofte.

 

Var sist torsdag, skal igjen neste torsdag og på termindag 18. mai. Så lenge der ikke er noen spesielle omstendigheter, syns jeg dette er greit.

 

Bor på ett lite sted, de har sikkert ikke kommet inn i de nye rutinene, og her er det så få gravide, at jordmor har mer enn nok tid til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå annenhver uke syntes det holder håper jeg ikke må gå oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går nå i slutten annenhver uke.... Etter de nye retningslinjene, legen min sa jeg kunne få komme hver uke om jeg ville men jeg føler egentlig ikke behov for det nå. Husker jeg syns det var mere mas med å renne til legen hver uke sist jeg var gravid....

 

Men legen min sa at om det skulle være noe som helst måtte jeg bare ringe så skulle dem ta meg inn med engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går ganske ofte, har vært ca.2 ganger i uka siste tiden, men jordmor mener det er opp til meg og at dersom jeg ikke klarer å komme alle gangene er det helt greit. Føler at det er ganske greit egentlig å vite at alt står bra til med babyen, dessuten så har jeg noen av tengene til svangerskapsforgiftning og de ønsket derfor å følge nøye med at det ikke utviklet seg til noe uten at de merket det. Er nå 6 dager over termin og ønsker egentlig bare å bli ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...