Gå til innhold

Ang bostøtte!! noen som vet når man får svar om man får d eller ikke? bor i trondheim!! u/t


fox`y

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at pengene bare kom rett inn om jeg fikk bostøtte(noe de bekreftet da jeg var der nede å de hjalp meg med å fylle ut søknaden) å de sa at det var vanlig å få avslag på søknaden i god tid før utbetalingene..kanskje fordi man skal rekke å klage??

 

Så har du ikke hørt noe fra de til nå så får du nok bostøtte i mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv søkt på bostøtte å venter på første utbetaling nå i mai så har ikke noe erfaring. Men vet at jeg får etterbetalt for januar,februar,mars,april+ at man får for mai da....

nå vet jeg ikke hva du har krav på med tanke på din situasjon men jeg får rundt 2300kr i mnd i følge den kalkulatoren på husbanken.no.

har du prøvd den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får ikke etterbetalt-etterbetalt liksom, gjør man det...''

du vil få kun 2300 nå i mai, eller'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke prøvd den!! kansje jeg skal teste dær ja.. tusen takk for svar iallefall=O) får man etterbetalt for mnd tidligere da? trudde ikke d jeg... ha en fin kveld videre charlie 20=O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men mener de ikke at vi vil få etterbetalt de følgende mnd? at i mai får vi for januar, i juni for februar osv??

eller vil vi få betalt for 5 mnd nå i mai????

*drømme drømme drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får for første termin nå i mai.. altså Jan, Feb, Mars og April tror jeg ja! Har også søkt, men har ikke fått avslag så da er det vel bare å håpe at jeg får da! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

man får ikke hele beløpet på en gang, men får litt og litt hver måned. la oss si at du har fått bostøtte på 8000kr, så deles det opp på 4 månder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neiiiiiiiiiiiiiiiii ikke kom her å si det!!! hehe var bombesikker på at alt kom i mai...så mye mer praktisk det hadde vært...uff nå ble jeg skuffa :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull..hvordan skal vi da få utbetalt for 1 termin da?? Man får alt etterskuddsvis..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, før ble det utbetalt i en sum, nå er det delt opp. Og jeg er i allefall kjempeglad for det, husker første året med OS, og jeg hadde så dårlig råd. Fikk jo penger først 4 måneder etter at jeg selv hadde slitt ræva av meg for å få betalt. Og når den store summen kom i ett, gikk det bare til regninger som hadde hopet seg opp.

Har dere søkt for første gang, så kommer det et svarbrev like før den eventuelle utbetalinga skal skje.

Hvis dere ikke har søkt om tidligere perioder, så får man ikke etterbetalt noe. En får bare for det man søker om. En gang de gikk inn på folkeregisteret for å sjekke om adressene til folk stemte, så fant de meg ikke. Jeg hadde glemt å søke på ny..Endte med at det ble 4 noe fattigere måneder, men en eller annen i kommunen klaga for meg, og jeg fikk etterbetalt hele det beløpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da skjønner jeg ikke hvordan jeg får pengene utbetalt nå. Jeg søkte jo i Februar eller når den fristen var for første termin, og da sa de at utbetalingen var i mai. Får jeg da for Jan i Mai, og Feb i juni osv da eller?? merkelige greier.. Og så lenge man ikke har flyttet så trenger man da ikke søke igjen vel?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du for jan, feb, mars, april og mai. Så får du automatisk ei ny utbetaling senere. Husker ikke neste utbetalingsdato. Men det er 3 ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får bare for 1 mnd av gangen ja, så det er utbetalinger hver mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte i dag,fikk beskjed om at det ble sendt ut i dag.Så om noen dager vet vi det.håper på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...