Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #1 Skrevet 27. april 2006 Måtte bare dele gleden min med noen! Vi har bestemt oss for å gifte oss, og hadde så smått begynnt å planlagt et tradisjonelt bryllup i på nyåret. Men så viser det seg at kirka stenger i flere mnd pga oppussing! Så vi begynnte plutselig å tenke helt nytt... Vi har ikke veldig god råd, så alle sparepengene skulle ha gått til en tradisjonell fest. Men da har vi ikke råd til noen bryllupsreise... Men nå har vi snudd opp ned på alt, og bestemt oss for å være litt utradisjonelle og velge kun en enkel vielse i kirka, med en avslappet mottagelse etterpå for alle våre kjente og kjære! Med mottagelse mener jeg at vi dropper den formelle middagen, og serverer noen snitter og frukt, litt champagne og forfriskninger til gjestene. Og kaffe og kaker, selvsagt:) Men det blir et litt mer avslappet mingle-selskap, liksom, bare for å markere den romantiske og flotte dagen! Og alle pengene vi sparer på dette, de reiser vi på en to uker lang ferie til sommer og sol, strandliv og kos, sammen med lillegutt som da vil være ett år...sukk, som jeg gleder meg:) Noen andre som har gjort noe lignende, og som har noen tips til meg i forhold til planlegging?
*bubbs* Skrevet 27. april 2006 #2 Skrevet 27. april 2006 jeg velger tradisjonell fest forran bryllupsreisa. Jeg synes et bryllup er en familiebegivenhet, så for meg er det selvsagt at hele slekta skal være tilstede.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #3 Skrevet 27. april 2006 kjempeide! hvorfor skal allt være så tradisjonelt? hvorfor ikke tenke litt nytt?? vi har snakket om å gifte oss i utlandet, av den grunn at vi ikke ønsker å gifte oss med mange "ukjente" tanter og søskenbarn som vi ellers ikke har noe med å som bor i andre deler av landet. vi skal ha en kjempeopplevelse, dagen er jo våres og skal være slik som vi ønsker, ikke alt etter hva andre mener den bør være. mener at alle bør gjøe som de selv ønsker, og ikke hva andre mener. synes synd på hun som hadde et innlegg litt tidligere hvor hun planlegger et bryllup som hun allerede før bryllupet angrer på og ikke er fornøyd med. hva er vitsen med det?? lykke til, sikker på at det blir bra, og at gjestene også synes det er greit med en forandring
Bia-liten Skrevet 28. april 2006 #4 Skrevet 28. april 2006 Vi var i et veldig koselig bryllup i fjor. Der hadde de på en måte snudd på programmet. Vi hadde "kaffen" først. Dvs snitter + fingermat + et par kaker (ikke stort kakebord). Utpå tidlige kvelden dro brudeparet + foreldre, søsken og forlovere på pen restaurant og spiste en bedre middag. Veldig bra måte å gjøre det på, å ordne så vi som ellers ville vært kaffegjester slapp å ha mange timer dødtid. (Og alle vet jo at om det står kaffe 20.00 blir de fleste minst en time forsinket....) Høres veldig bra ut det dere har planlagt!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2006 #5 Skrevet 28. april 2006 Takk for det, det var hyggelig svart:) Sukk...gleder meg sånn til den dagen! Tror det blir en fantastisk flott dag for oss, og gleder oss til å nyte ferien i etterkant! Til deg som svarte først; det er ikke det at jeg ser på den tradisjonelle bryllupsfeiringa som noe dårligere...det var bare det at det ikke passer oss i den situasjonen vi er i nå... Skal faktisk invitere flere fra slekt og venneflokk til mottagelsen nå, enn hva vi hadde hatt mulighet til ellers, sånn økonomisk. Blir ca 85 gjester + 10 barn, men med et budsjett som holder til både en trivelig sammenkomst for å markere den fantastiske dagen, og til en deilig og avslappende ferie, bare vi tre... Ønsker deg til lykke med ditt valg, så skal jeg kose meg med planleggingen av mitt bryllup:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå