Gå til innhold

Hvordan oppdage at fødselen er i gang??


Juni_baby

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Er det mulig at man ikke oppdager at fødselen er i gang? Har selvfølgelig hørt myye om smertene osv..

 

Er nesten helt sikker på at jeg får ungen før ul-terminen..

 

Hva skal jeg gjøre når jeg føler at fødsel er i gang?? Er mitt første, er skikkelig nervøs.. Vet veldig lite.. Må visst høre med jordmor også.:) huff..

 

Jeg vet at her finnes mere erfarne jenter enn det jeg er. :)

 

Jeg får alltid så god hjelp av dere, og takk for det! :) Hva skulle jeg gjort uten dere..:) ?

 

Ha en fortsatt fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det lurte jeg veldig på også, men jeg tror nok du merker det for smertene er ganske intense (synes jeg hvert fall).

Jeg var usikker den kvelden riene begynte hos meg. De to første var ikke regelmessige, men så begynte det... 2-3 minutter mellom hver rie! Likevel da var jeg ikke helt sikker fordi jeg hadde hørt så mye om maserier som ikke har effekt, dessuten var de ikke SÅ vonde. Da vannet gikk ble jeg rimelig sikker på at noe var i gang. Jeg ringte føden, og de er så greie der at om du ikke er helt sikker får du nok komme ned på en sjekk uansett.

Men, jeg tror nok at du skjønner når det virkelig er i gang. Masse lykke til da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Tuusen takk for svar!

 

Jeg tror jeg bekymrer meg fordi jeg har så lang reise til føden, flere timer med bil..:/ uff..

 

Kan man reise dit noen dager før, hvis man føler for det?? Jeg føler meg ikke trygg hjemme.. Må ha noen som vet og kan nær meg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kjenner ikke noen som bor i nærheten av sykehuset du skal føde på da?som du kan bo hos?kan jo være litt betryggende kanskje?

men hvis du bor så langt vekke, får du ikke sykebil da? det trodde jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, kjenner ingen der.. :/ Får jo selvsagt sykebil, men jeg syns ikke det er mere betryggende. Jeg kommer til å være så stresset og nærvøs.. huffameg..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er litt stresset på grunn av det. Men når det er i gang så er du liksom sånn inn i det som skjer at ting går litt av seg selv. En blir veldig opptatt av den oppgaven man har startet på hvis du skjønner hva jeg mener. Dessuten er det jo første gangen og noen timer vil jeg tro du har på deg før du begynner og skal presse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) takk for svar! :)

 

Prøver å tenke så positivt som jeg bare kan..:) Hvis jeg ikke har født på termindagen, så reiser jeg til føden, det er jeg helt sikker på!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...