Gå til innhold

Amming er ikke kos, men stress for meg, nå er det slutt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I dag har jeg bestemt meg, må klarer jeg ikke mer amming.... Det har vært et styr hele tiden med llite melk tross økedager,soppinfeksjon i 7 uker, feilbehandling hos lege, 2 kremkurer og tablettbehandling, streptokokkinfeksjon i ett sår på brystvorta med antibiotikabehandling(veldig vondt), tette melkeganer på det ene brystet som jeg ikke får bort, får ikke til å pumpe meg og det kommer heller ikke mye ut ved håndpumping....

Barnet er nå 3 måneder, vet at det hadde vært mest gunstig å fortsette med jeg må selv sette grensen nå. Blir veldig mye tårer og bekymringer med disse puppene. Tror jeg og barnet vil få det bedre etterpå.. Heldigvis tar han flaske har fått det i tillegg noen uker nå, han glupser innpå og jeg ser han blir fornøyd. Ønsker ikke å bruke hele permisjonstiden min på å bare tenke på puppene..klumper, tårer og bekymringer. Men hvordan få fort klumpen i det ene brystet, det kommer velding lite når jeg prøver å få ut litt i dusjen..Noen snakker om et stramt skjerf rundt brystene, hvor lenge. Noen som har gode råd?

 

 

Beklager denne sytingen ,men noen hormoner styrer visst for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil bare si at jeg er veldig enig med deg. Høres virkelig ut som nok er nok. Gutten min på to år har vokst opp på tillegg og har det så fint så. Ikke har han vært syk en eneste gang heller... Det er jeg snar til å fortelle disse amme-for-enhver-pris-folkene!!! Vær glad for at du har tatt en avgjørelse og kos deg masse med babyen og flaskingen. Skal love deg hverdagen blir bedre nå!!!

 

Åssen bli kvitt klumpen aner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stramt skjerf er når klumpen er borte. Du må få denne ut, noen har hatt hell med akupunktur, andre tar to paracet en times tid før og så går til verket etter en god varm dusj eller en varmeflaske. En ammehjelper kan tilogmed pumpe det ut for deg! Husk at melken må renne først, ellers skader du deg. Rull brystvortene mellom fingertuppene, da stimuleres det til å renne. Salvie og peppermynte (gjerne masse drops!) reduserer melkemengden også.

 

En del av en ammehjelpers arbeide er å hjelpe mødre som deg å gi opp og gå over til mme, av og til er det bare for mye!

Lykke til, og kos deg med babyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom nettopp hjem fra ammepoliklinikken nå. Var så heldig å få time på dagen. "Øste" ut det styret jeg har hatt og hun undersøkte brystene. På grunn av streptokokkinfeksjonen, var det sannsynlig det hadde dannet seg arrvev som gjorde at melkegangene var blitt trangere, og at jeg kanskje hadde hatt steril brystbetennelse. Likevel er det vel hennes jobb å oppfordre meg å amme videre, da det så ut som jeg hadde nok melk. Jeg sa med tårer i øynene at jeg ikke klarte mer, noe hun kunne forstå etter stevet. Jeg ar iallefall gitt barnet mitt de første edle dråpene..Nå har jeg klippet et stretch laken i to, og strammet rundt puppene. Når sprengen melder seg skal jeg "tappe" av det værste. Dette skulle vare i 2-3 dager. Har i tillegg kjøpt peppermyntete. Håper dette er starten på en koselig permisjonstid for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle deg at når du får "tømt" meieriet ditt og puppene henger der og dingler får du og babyen din et mye bedre liv.. Jeg slet også voldsomt i 3 mnd og ga da opp, etterpå har det vært rene himmelen! Jeg har aldri hatt det så godt. Den etterlengtede morsfølelsen kom endelig, den var overskygget av depresjon tidligere..

 

Pris deg lykkelig for at du har gitt babyen din en god start, og nå ser dere fremover og koser dere med flaska! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...