Gå til innhold

Tøy i str 50, hvor mye trenger man?


venter nr to

Anbefalte innlegg

Str 56 er jo litt stort i begynnelsen, men babyen vokser fort. Gøy å ha litt skift i starten også da. Hvor mye har dere kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo litt ann på gullet ditt. Jeg har fått to søte tidligere og trengte da veldig lite i 50 størrelse siden mine to var store smånurk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Min lille tulle var litt liten når hun ble født så her måtte samboeren ut og kjøpe litt mere i størrelse 50 når vi kom hjem fra sykehuset.. Hadde nesten ingenting..

Hun var 3180 også går de jo ned i begynnelsen, så du får vente å se hvor stor h*n blir.. Min er nå snart 3 uker og bruker fortsatt 50.. Vet ikke hvor lenge hun kommer til å gjøre det, men vi har iallefall en del..

De gulper jo så mye også og da må det skiftes da.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en overall, en sparkebukse og 3-4 bodyer i 50. Overallen ble fort liten, sparkebuksa holdt litt lenger og bodyene ble for små etter en to-tre uker. Tulla vår var 3170 da hun kom, men har vokst fort :-)

Egentlig trenger du ikke noe i str. 50, mener jeg. Men det er jo koselig å ha noe litt pent å ha på gullet når alle besøkene setter inn.

Her passerer vi snart str. 56 og går i vår 6. uke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Str 50 var for lite for jenta vår, da hun var 53 cm da hun ble født. 50 passer jo bare for de opp til 50 cm. Hvis dere bruker tørketrommel krymper klærne en størrelse i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lille gutt er nå 1 mnd og ar vokst ut av 50...mn han var 4 kilo og 50 cm da han ble født...så du bør kanskje ha noe i 56 også tror jg...i tilfelle!jg er gald jg hadde det for det passet nar han var nyfødt å...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har kjøpt 6 bodyer i str 50, og noe annet klær i str 50.. resten i 56..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis babyen er gjennomsnittlig i størrelse ville jeg ikke ha kjøpt noe str. 50, kun 56 (og større for de vokser fort opp til str. 74). Vi fikk en body i str. 50. Den var egentlig for liten. Fikk en gutt på 3600 og 50 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt ofrskjell på størrelsene - kjøpte en sparkebukse i str 50 her om dagen, den målte 46 cm fra skulderen og ned til hælen. Snakka m mamma, hun hadde noen klær hvir en sparkebukse i str 62-68 var like lang... Så jeg skal i alle fall ha en sparkebukse i str 50, men mest i str 56 eller 60/62... De som kjøper gaver til baby, kjøper vel ofte heller for stort enn for lite, så det blir vel nok klær som passer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi på 9 uker bruker enda noen plagg i str.50,for tre uker siden ble hun målt til 55,5 cm,så ikke bestandig det spiller så stor rolle om babyen er 50 cm eller mer.

 

Vi hadde en god del i str 50,men måtte skaffe flere plagg.Hun gulpa og bæsja jo på seg en god del,så vi måtte ofte skifte på henne.Ikke helt pålitelige de bleiene bestandig,hehe!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi du har jo et barn fra før- hvor mye trengte du da?

jeg venter også nr 2 skjønner du og vet at man får litt black outs men kunne ikke dy meg for å erte litt..

 

synes det er greit å ha kjøpt noen plagg i 50 hvertfall til man ser hvor stor babyen er. må jo ikke ta av lapper og vaske alt så kan du evt bytte til str 56 hvis det skulle bli nødvendig.

 

jeg har tenkt å kjøpe en kjole(eller to) i str50 til å ha på sykehuset og 2-3 bodyer i str 50 pluss et par pysjer og et par bukser sånn iførste omgang. synes det er litt koselig å ha med eget tøy på sykehuset til å bruke hvertfall når de nærmeste kommer på besøk. det blir jo tatt en del bilder da og da er det jo moro å ha de klærne senere..

 

ellers vil jo behovet for klær variere etter hvor stor babyen er og om det er mye gulping eller bleielekkasjer så det er jo egentlig helt umulig å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo ann på babyen når den blir født.Gutten min veide 2,8 så pappa måtte ut å kjøpe str.prematur.Han svømte jo i str.50

Nå som det blir varmt er det jo fint å ta seg en tur ut å shoppe litt etter fødsel,synes du bør vente å se hvor stor poden er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...