Gå til innhold

Er alle ferdighandla??


Kæmma og trultene

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke handlet noe neste, har bare litt klær og hentesettet, en voksipose og diverse stellesaker jeg fikk i en babypakke på apoteket. Vet hvilken vogn og seng vi skal ha, men har ikke kjøpt det. Og bilsete får vi tilsendt i midten av mai. Men når jeg leser hvor mye andre her inne har handlet inn ig gjort klart, får jeg nesten dårlig samvittighet jeg!! har jo ingentling klart og det er "bare" 33 dager igjen til termin!! Er det bare jeg som er så vanvittig treg?? =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du har kjøpt masse jeg:-) Jeg har omtrent ikke ordnet med noe ennå. Er i uke 36 - orker ikke stresse med det, men vi må jo snart sette i gang. Har seng (ikke madrass og tilbehør) og bilsete. Det ordner seg sikkert. Godt å treffe fler som ikke er hysterisk rundt alt dette med innkjøp osv... Lykke til med innhandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo en del fra før etter lillegutt på 14 mnd, men det vi manglet har vi handlet inn nå. Mest fordi jeg er så sliten at jeg ikke tror jeg hadde klart å være med hvis vi ventet lengre og fordi vi er blitt fortalt at vi kan stå i fare for fortidlig fødsel..

Har derimot ikke hentet senga enda, men den er betalt...

Har 8 uker igjen til termin, men kan være han skal forløses før og da er det greit å være klar.

 

Vi bor på en ganske liten plass også da, og da forsvinner ting ut fra butikken ganske fort. I fjor da vi skulle ha lillegutt måtte vi bestille 6 uker o forveien for å få den vogna og farven vi ville ha.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt å høre!! Føles ut som om alle andre har vært ferdige i månedsvis =) Får vel begynne å pusle litt med hva vi skal handle fremover nå - og i verste fall får jeg sende gubben og mamma ut på handletur mens jeg er på sykehuset så vi har seng og stellebord til bebissen kommer hjem iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....har tenkt det samme selv.. Har ikke handla inn noe som helst!!

Men har jo det meste etter forrige var baby.

Blir visst gutt denne gangen også,så da trenger vi jo ikke så mye nytt.

Er jo greit å kunne ønske seg ting også?

Skal kun kjøpe sprinkelseng og stellebord.

Har jo goood tid enda,-9 uker til termin.=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det meste i boks, tror jeg da. Men når det gjelder klær og andre småting, vet jeg ikke helt hva man trenger. Tenker at man får ta det etterhvert... Det er da et liv etter at ungen er født også. Alt trenger ikke å være i hus før fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen

Jeg var nemelig ute i babybutikk for lenge siden og synes det er så vanvittig dilling og dalling og det resulterte i at jeg fikk helt avasjon mot alt babyjag og mas. Utrolig hvor mye vi IKKE trneger til nurkets ankomst, men som man tror man må ha for å bli en god mor eller far... Dette har jeg overlatt til min kjære mann, og han har sagt at det skal ordnes i løpet av neste uke:-)

 

Ellers et tips til deg. Kjøp inn nattbind, vanlig bind, jerntabeletter, ammeinnlegg og amme BH til deg selv. Ikke like lett å få andre til å handle det inn for deg etterpå. Som mor trenger man også en del ting etter fødslen.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt ferdig jeg heller,mangler alt sånn små dill..gulpekluter,stelleprodukter,klær,flasker osv...har bare de store tingene i behold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da vi var på fødselsforberedene kurs på haukeland sa jordmoren at hun anbefalte oss å gjøre det meste av innkjøpene før vi gikk ut i permisjon......for man burde bruke de tre ukene til å slappe av.....

 

jeg skjønner ikke hvordan du har klart å ikke handle inn...hehe... jeg har jo hatt lyst å kjøpe babyutstyr siden jeg fant ut at jeg var gravid...hadde ikke tenkt å begynne før en måned eller to før terminen...men begynte mye før, og er glad for det...hadde jo aldri hatt penger til å kjøpe alt nå på engang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei det kan du si! Jeg har hatt lyst til å handle jeg også, men så stopper det opp litt for jeg vil ikke handle inn for mye i tilfelle noe skulle skje! Tenk så kjipt å måtte rydde det vekk.....Tror det henger litt sammen med at jeg hadde en SA sist og har vært forsiktig med å glede meg for mye for tidlig. Sambo er akkurat sånn han og, så jeg har vel egentlig ikke "fått lov" å handle så mye heller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ferdighandlet, tok det siste i forrige uke.

Godt å være ferdig.

 

Har handlet litt nå og da fra etter jul ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi også har det meste i hus:o) mangler som mizzi sier paracet til babyen, og febertermometer, og div. sånne ting. plaster og sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har det meste, men mangler litt småtteri.. Mangler madrass til sprinkelsenga (men han skal sove i vogga i begynnelsen da) og litt annet smått, men det meste er på plass ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt...

- Vogn m/tilbehør

- Babykurv m/tilbehør

- Bæresele

- Klær og sånn til den første tiden

- Bilsete

- Tvilling/søskentrille

 

Hadde en del fra før siden dette er andremann, men f.eks. vogn, bilsete og kurv måtte vi ha nytt:-) Og siden vi får jente denne gangen kunne vi ikke spare på alle klærne heller, så måtte kjøpe litt nytt også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ordnet alt til babyen bortsett fra voksiposen og senga for det er det foreldrene våre som styrer med. Godt å ha det ute av veien, nå er det bare rundvask og klesvask som gjenstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet ferdig ja, men har jo en liten på 14 mnd. så vi hadde det meste. Har likevel handlet det vi trengte i tillegg. Angret bittert på at jeg ikke gjorde det med førstemann siden vi var så slitne etter at han kom til at vi klarte nesten ikke å komme oss på butikken for å kjøpe mat.

 

Et lite tips som jeg syntes var noe av det viktigste: Sinksalven Inotyol som kjøpes på apotek (kan ikke sammenlignes med Natusan sin). De har ofte hyppig avføring de små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke kjøpt noe enda jeg og har nesten dårlig samvittighet for det!

det er riktignok nr 2 så en del ting har vi jo i hus fra før men det ligger fortsatt godt stuet bort på loftet..og babyklærne er bortlånt til en tante..Det er 5 år siden vi fikk førstemann så var greit med noen fornyelser he he skal kjøpe nytt bilsete, ny vogn og seng og føler vel at det begynner å haste litt med bare 7 uker igjen til termin. store planer om en tur til oslo-ikea-sverige om to uker så da satser jeg på å få handlet det meste på den turen. detter vel oppi litt småsaker som klær og sånn på samme runden tenker jeg. vogn skal vi bestille fra nederland men må til oslo og se stoffprøver før vi bestemmer oss for farge (må og må- jeg vil det iallefall)

 

hadde 2 SA i sommer så har med vilje ventet lenge før jeg har tenkt på noe shopping men nå begynner det å haste!

får vel kikke på litt babytøy - er jo moro å ha litt nytt også!

når jeg først er i gang så går det nok unna- iallefall trøster jeg meg selv med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har omtent alt klart jeg. Har vogn, seng, bilstol, dyner, dynetrekk, ammepute, kluter og klær. Mangler bare apotekvarer og brystpumpe, evt. babygym og vippestol, men det trenger vi ikke med en gang uansett. Vi hadde ikke hatt råd til å kjøpe alt på slutten, så synes det har vært best å fordele det på flere lønninger. Å nå kan jeg bare slappe av og ikke tenke på innkjøpene...

TIl de som har kort tid igjen, det er bestillingstid på en del ting...lurt og ikke vente for lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vaert veldig sene, men naa begynner det aa komme seg.

har kjoept:

- Bil sete

- Vogn

- Babykurv

- Sprinkel seng med madrass

- Litt klaer

 

Vi mangler fremdeles saant som laken, stelleprodukter, gulpekluter, ammeinnlegg og amme bh, stelle madrass, termometer osv. Mao en del ting igjen aa ordne.. har 45 dager til termin, og regner med at det gaar greit. Synes det er saa fort gjort aa glemme noe, fint med en slik link hvor det gaar an aa faa tips til hva en trenger!

Oensker dere lykke til alle sammen, med alle forberedelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...