Gå til innhold

hvor mye har man ETTER permisjonen?(samme som gravid og student?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

jeg er student og sånn jeg ser det skal økonomien være grei det året jeg har permisjon fra studiene... da har man 8000 i måneden + engangsstønaden..

 

men det jeg lurer på er hvor mye man egentlig har når man begynner igjen.. det jeg har i lån og stipend i måneden nå er 6000(går på privathøyskole så har høy semesteravgift)..

nå går det jo greit ettersom jeg jobber litt i tillegg, men HVIS jeg skal ha en baby har jeg ikke noe ønske om å være fulltidsstudent + jobbe ved siden av. føler jeg vil få alt for liten tid til babyen og at det vil være for slitsomt.. at jeg vil være for sliten til å kose meg ordentli med barnet da.. hva mener dere? noen som vet hvor mye man får?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får litt mer i lån og stipend med et barn. Det kan du regne ut på støttekalkulatoren på lanekassen.no. Hvis du er alene kan du få litt ekstra med et barn også. Snakk ev. med trygdekontoret.Ellers får du 970 kr i barnetrygd per mnd, og ev kontantstøtte hvis du ikke har barnet i barnehage med offentlig drifttilskudd. Den er på ca 3300 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...