Gå til innhold

Bringebaer kapsler


Kaisa75

Anbefalte innlegg

Jeg beklager, for jeg vet at dette har vaert tema mange ganger foer.. Men da angikk det liksom ikke helt meg, for terminene var ennaa saa langt unna.. Naar er det man skal begynne aa ta de igjen?

(Jeg har 47 dager til termin.. Kan jeg begynne naa?)

Tar man to daglig eller flere?

Noen som har sjekket med lege / jordmor om dette er ok aa ta?

 

Setter veldig pris paa svar, og oensker dere alle en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å ha lest innlegg her om det at man kan ta det fra uke 35. Vet ikke om noen har sjekket med jordmor eller lege om dette, men jeg skal høre med jordmor neste gang jeg skal dit. (15,mai) Ellers vet jeg dessverre ikke så mye om dette. :o/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på boksen at du kan begynne 3 mnd før termin.. men te'en skal du vente til uke 35 med... jeg tar 2 stk to ganger for dagen(morgen og kveld). så nå holder eg på med min 3 boks.. så det kommer til å gå en del av dei visst du begynner nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte jordmor om bringebærkapsler, hun lurte på hva det skulle være godt for? Hadde ikke hørt om det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen!

Har hoert saa mye forskjellig. I helsekost butikken sa de at man kunne ta de fra 3 mnd foer termin (det staar faktisk ingenting paa boksen). yogainstruktoeren min (gravid yoga og veldig kunnskapsrik innen hele dette temaet...) sa man ikke maatte begynne foer mye senere... Husker ikke naar... Kanskje naar det var 5 uker igjen til foedselen el..

Det blir jo fort dyrt om man tar 4 om dagen og holder paa i 3 mnd...

Tror jeg venter en uke eller to til jeg, for sikkerhets skyld..

(har naa 6 1/2 uke til termin).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dei som eg har kjøpt koster 142 kr. inne på urteapoteket.no.. står visst ikkje på boksen...sorry., men inne på den siden står det at du kan ta dei 3 mnd før termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel anbefalt å begynne i uke 35 tror jeg.. Mener å ha hørt det. Jeg har hvertfall begynt nå og har 31 dager igjen til termin :o)

Hvordan har du det da Juniglede? Formen fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mizzi! Ja, det du sier der stemmer med hva yoga instruktoeren min sa, saa jeg tror jeg holder meg til dette :-)

Formen er utmerket, skjoent jeg begynner jo aa foele meg stor naa.. Merker det naar jeg skal sove, snu meg rundt i senga, og at ryggen baerer litt eksra. Men alt i alt kan jeg ikke klage! Synes i grunn det hele har gaatt som en droem, og for tiden foeles det som om ukene flyr :-)

Hva med deg da Mizzi? Hvordan er formen din? Haaper det ikke har vaert for mye uro rundt deg i forhold til sviger foreldre osv. Det hoertes saa vondt ut det du skrev om der.. Og naa trenger du jo bare aa passe veldig paa deg selv :-) Ikke stresse og bare ta det med ro! Tenk at du bare har 31 dager igjen! Naa gaar det fort gitt! Og snart er vi inne i mai mnd, - din mnd! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å høre at alt er bra med deg! Ja det er tungt å sove om natta. Våkner hver gang jeg snur meg.. Magne har blitt stor og tung, men alikevel koser jeg meg veldig med den. Har vært veldig heldig med hele svangerskapet mitt så har kost med hele veien. Herlig! Tiden har gått så fort! Helt enig med deg der! Snart er jeg mamma.. Snart skal jeg og min kjære få hilse på vår kjøre lille baby. Veldig spesielt.. Svigers har fått beskjed om å la oss være i fred og at vi er på "høflighentens nivå" i familiesammenkomster, men utover det så har vi ingenting med hverandre å gjøre. Det har gått ganske greit (med noen få unntak) men ikke noe som er verdt å nevne.. De er ikke velkommen her og er klar over det så de har ikke annet å gjøre enn å respektere det. Babyen våres skal ha det godt, trygt og stabile mennesker rundt seg :o) Ikke snakk om noe annet.. Som jeg gleder meg til å bli mamma! Ja nå er vi snart inne i min mnd! Tenk det.. Det er ikke lenge igjen til jnui heller da! Tiden flyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa godt aa hoere at dere har funnet en ordning paa det som fungerer paa ett vis, og at de holder den avstanden dere ber de om! Og saa fint aa hoere at formen er saa bra! Har saa mye aa glede oss til :-)

Lykke til videre da Mizzi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har utrolig masse å glede oss til!

Ønsker deg masse lykke til videre også Juniglede :o)

Det går så fort så husk å nyt tiden!

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte dem, men blir forferdelig dårlig av dem. Så jeg skal la naturen gå sin vante gang.

Sjekket også med både JM og Lege og jeg ble frarådet å ta dem da de ikke er sikker på langtidseffekten. Jeg tar ingen sjangser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere jeg kjenner, har anbefalt meg å ta disse kapslene. Men jeg er ganske skeptisk... Har bestemt meg for å droppe kapslene, fordi jeg har slitt en del med høyt blodtrykk, og er litt redd for hvordan kapslene kan virke inn på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...