Gå til innhold

Hva bør man holde seg unna når man ammer?


stjerne glad

Anbefalte innlegg

Ja det nærmer seg med stormskritt, om 14 dager er dagen for keisersnitt.

Men sitter og lurer på hva det var man skulle holde seg unna når man ammer??

 

4 år siden sist, husker det rett og slett ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen babyer tåler at man spiser alt, slik at man ikke trenger å holde seg unna noe, men mange reagerer på sterk mat, jordbær, nøtter, løk, brus og kaffe..

Andre reagerer også på melkeprodukter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg ammet også, men jeg tror egentlig man ikke trenger og holde seg unna alt de sier jeg, bare man ikke tar inn for mye. Brus, kål, løk, mener jeg og huske er litt viktig pga luft i magen til den lille. Jeg koste meg med det meste av mat, men drakk aldri masse brus og spiste masse som jeg ikke ble anbefalt. Se inne på matportalen sine sider, der står det hva ammende kan spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbær og skalldyr. Skalldyr fordi det kan framheve allergi. Ellers er det bare å prøve seg fram. Noen barn tåler "alt", mens andre tåler ingenting. Men ikke prøv for mye forskjellig på en dag.... kan bli vanskelig å finne ut hva han/hun reagerer på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare 12 uker siden jeg sluttet å amme forrige mann. Jm og helsesøster sa jeg kunne spise hva jeg ville, men burde være litt forsiktig med å innføre nye ting. iikke mer enn en ny ting om gangen slik at man får testet ut om barnet reagerer. Kunne fint spise jordbær og skalldyr også sa de.

Lillegutt tålte alt viste det seg så jeg har spist det jeg hadde lyst på.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skalldyr er ikke farlig å spise, men de anbefaler å ikke spise det mørke kjøttet i krabbehuset. Jeg skrev nemlig en mail til matportalen ang.reker og amming, og dette var svaret jeg fikk:

 

 

Vi har tidligere forsøkt å fremskaffe informasjon om hvor ”rådet” som enkelte nybakte mødre får om ammende og reker stammer fra, men har ikke vært i stand til å oppdrive faktainformasjon rundt dette. Verken Sosial- og helsedirektoratet, Folkehelseinstituttet eller Nasjonalt kompetansesenter for amming på Rikshospitalet har informasjon som om at det skal være et problem mht reker og amming.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...