Gå til innhold

Radionytt om kløe og svangerskap


Lenmarte

Anbefalte innlegg

På vei til jobb i dag hørte jeg på nyhetene at 750 av 1000 kvinner som klødde mot slutten av svangerskapet mistet barnet. I bøker står det at det er helt ufarlig med kløe, men forskning tilsier at man skal ta dette alvorlig!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er godt mulig dette er farlig, men jeg synes det er så unødvendig å lage dette som en topp sak i nyhetene. Det gjør jo bare at alle vi gravide blir overnervøse for den minste lille kløe..... kunne de ikke heller informert legene og jordmødrene godt, så kunne de informert oss dersom vi begynte å klø?

Synes jo det er litt rart at man ikke har hørt noe særlig om det før dersom det er så farlig som det skal ha det til....hmmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme tenkte jeg. Og tenk alle som klør på magen og puppene uten at dette er svangerskapskløe, men fordi huden strekker som og sånn.

 

Kommer vel til å bli mange tråder fremover med "Jeg klør, mister jeg babyn min??"

 

Men det er jo bra de finner ut av dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg f eks klør på ryggen allerede, og litt rundt puppene, og er bare i uke 20. ble litt stresset da jeg så det, kjente jeg, men prøver å si til meg selv at det ikke er den svangerskapskløen det er snakk om her, bare litt "huden strekker seg og er litt ekstrra tørr"- kløe... men hvor går skillet, liksom, før det er alvorlig svangerskapskløe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...