Gå til innhold

Jerntilskudd???


Murmeline

Anbefalte innlegg

slik jeg har forstått det, ble det tidligere anbefalt å ta ekstra jern når man var gravid, men at dette er noe man har gått bort fra nå?? Er blodtrykket indikator for jernbehov? (både jern og blodtrykk er ok hos meg) Noen kloke fleregangs der ute som vet dette?

 

Om barnet mitt kommer ut helt og sunt må det være et mirakel. Jeg vet jo ingenting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De måler jern innholdet i blodet ditt når du er på kontroll.. Er ikke vits å ta jern tilskudd dersom du har gode jernlagre.. =) men blodtrykket tror jeg ikke har noe med jern å gjøre... jeg har kjempegode jern lagre (over normalen),mens blodtrykket mitt er alt for lavt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, legen min sa at jeg burde begynne å ta jern i uke 20, men når jeg kom til jordmor sa hun at det var et "litt gammeldags" råd. Så hun anbefalte meg å ikke ta det, for det gjorde kroppen mer i ulage enn det hjalp. Jeg tar mulitivitamin for gravide, som inneholder noe jern, og det sa jordmor at var mer en godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Dk får man beskjed om å ta jern fra uke 20. Jeg har alltid hatt giga mensblødninger og aldri hatt behov for jern,men begynte i uke 19 for å være sikker. (Ingen målte meg først). Nå er jeg faktisk sykemeldt for lav blodprosent til tross for jerntilskuddet. Trodde ikke det gikk an en gang, men legen var redd jeg skulle gå i bakken siden jeg svimler så hele tiden.

For ditt eget overskudds del, ville jeg bedt om en blodprøve når du allikevel er hos legen. Det er viktig for deg å være sunn også. Du skal jo klare en kjempejobb under og etter fødselen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...