Gå til innhold

Hvordan kan navnet "ikke passe" til babyen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke det helt jeg. Folk velger navn, med det forbehold at det passer til babyen når de får de den!

"Hun skal enten hete Thea eller Emma, vi får se hva som passer" eller "Vi hadde bestemt oss for Oscar, men han så mer ut som en Jacob når han kom ut".

 

Jeg skjønner det bare ikke, hehe!! Vår jente het Emilie i 4 mnd før fødselen, hadde bare blitt merkelig om vi ikke syntes hun passet til navnet sitt, hun var en baby som alle andre babyer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner på en måte hva noen mener når de sier at de skal se hva som passer. Lillegutt her var 4.5 kilo og en utrolig kraftig plugg da han kom til verden, så Vetle var ikke noe alternativ, for å si det sånn...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Som regel har man "forestillinger" oppe i hodet, hvordan en med det og det navnet ser ut. Jeg sier stadig feil navn til en jeg kjenner, da jeg ikke synes han passer til navnet sitt i det hele tatt. Oppe i hodet mitt heter han noe helt annet, av en eller annen grunn. Jeg tror det er noe med hva jeg forestiller oss. For meg er f.eks navnet Emilia en brunhåret jente med blå øyne, og kanskje passer ikke jenta mi til det navnet, men det får vi se når den tid kommer. Skjønner godt jeg at folk forandrer navn, for kanskje passet akkurat f.eks Adele til akkurat den babyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...