Gå til innhold

Jeg trenger "objektiv" hjelp!


Atira78

Anbefalte innlegg

Tjohei:)

 

Mannen min og jeg har hatt store navnediskusjoner siden UL. Noen som kjenner seg igjen??.. Nå har vi kommet frem til att navn vi begge synes er fint, men (selvfølgelig ett men) mannen min er redd navnet blir litt sært (hans ordvalg:)).

Kjører en test med dere her inne nå. Hva dere synes. Jeg synes det er kjempefint, og det er ikke ett vanlig navn.

 

Ciljan er navnet.

 

Hva synes dere? Forestill dere en lyshåret blåøyd gutt med det navnet. For det får han helt sikkert:)

Venter spent på svar:)

 

 

Atira78

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble usikker på om det var et jentenavn eller guttenavn, men det er altså bare min personlige oppfatning. Det må bli din smak som avgjør her, tror jeg. Hvis du er sikker så gå for det og ikke tenk så mye på hva andre synes, er mitt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nok også det ble litt feminint, men liker dere det så synes jeg dere skal gå for det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er søtt navn og veldig feminint. Minner om Silja/Cilja - en søt liten jente. Du må huske på at den lille babygutten blir raskt en stor gutt/tenåring og så en voksen mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på fotballspilleren i rosenborg jeg. Og han her lyst hår og blå øye og det passe kjempebra.

Synes det er et bra valg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker bare på han fotballspilleren, og jeg trodde faktisk at det var etternavnet hans... Tenker også på tettstedet Siljan i Telemark, så derfor syns jeg det er et etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slo meg; "er det et gutte eller jentenavn?"... Jeg synes det hørtes ut som et jentenavn. Men med nærmere ettertanke kom jeg jo på at han spilleren heter det til mellomnavn. Alltid trodd det har vært et etternavn jeg. Men kanskje bare jeg som har tatt feil...

 

Men uansett synes jeg ikke det passer som navn... For feminint og høres ut som et etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg var usikker på kjønnet, men etter å ha smakt litt på det, så syns jeg det var fint. Syns det er kjempeflott at noen tenker bort fra topp ti lista..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vakkert syns jeg!! Traff rett i hjertet, og nå har jeg et alternativ dersom vi venter gutt...Har to gutter fra før så da begynner jo guttenavnene å bli vurdert både fem og seks ganger og er lite spennende..Men dette var spennende! Guttene mine heter Oliver (fikk navnet da "ingen" het det) og Linus (regner med og håper på at mange får det navnet ettrhvert). Så jeg hadde egentlig tenkt på et mer vanlig navn nå, ikke kjempevanlig men et som folk har hørt om.

Lykke til med valget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...