Gå til innhold

Allergier og matintoleranse


*WinnieThePooh*

Anbefalte innlegg

Hei! Min liste over mat jeg reagerer på/ intolerasne mot begynner å bli lang. Jeg kan nevne:

 

-egg

-melk (lactose)

-gluten

-gjær

-sukker

-diverse krydder

-svinekjøtt

-frukt

-enkelte grønnsaker

-vanlig potet

 

Er det flere som har det som meg og som er/prøver å bli gravid?

Går regelmessig til behandling (Magnetterapi) og er blitt betydelig bedre enn jeg var for 2 år siden. Har vært MYE plaget med urinveisinfeksjoner og spiste antibiotika i store mengder over lang tid...

Tar selvfølgelig kosttilskudd for å være sikker på at kroppen får alt den skal ha av vitaminer og mineraler.

 

Noen som har lyst til å dele erfaringer med meg?

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg lider også av matintoleranse og reagerer på sukker, gjær, melk, hvete, rug, egg, ris og potet. Utrolig slitsomt, men er blitt mye bedre etter å ha gått på diett i 2 måneder.

 

Ble uplanlagt gravid nå og sliter litt.Dette pga at det er endel tilskudd jeg ikke kan ta når jeg er gravid b.la krom og selen. Syntes samtidig at det er vanskelig å følge dietten mhs til graviditeten.Spiser ikke så veldig variert ihvertfall. Legen min på balderklinikken sa jeg skulle gradvis prøve og innføre eks egg eller ris for å få ett mer variert kosthold, men jeg orker ikke for da blir jeg dårlig igjen.

 

Hvis du er en prøver så skal du ikke se bort ifra at dietten kan hjelpe deg. Jeg har gått på diett 2 ganger og har utrolig nok blitt gravid begge gangene.Nevnte det for legen min, ho bare lo.Men det er nå steike rart at det har skjedd meg 2 ganger da. Faktisk bare 10 måneder siden forrige fødsel, derfor det ikke var planlagt nå. Er det noe du lurer på så spørr i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Det er faktisk kjekt å høre at det er flere enn meg som styrer med streng diett i alle fall!! Ja, det er et slit - men det er SÅ verdt det i stedet for å være dårlig? Jeg sliter også en del med å prøve å variere kostholdet. Jeg har akkurat vært og kjøpt boken PH-mirakelet, og i den står det en del oppskrifter! Det hadde vært kjekt å dele erfaringer med deg - hvis du ønsker da selvfølgelig :) Går du til ernæringsfysiolog for å få hjelp eller? Magnetterapien og fotbad har reddet meg i alle fall... Lurer på om jeg skal ta kontakt med en ernæringsfysiolog dersom jeg blir gravid - snart håper jeg :) Satser på at det går bra jeg - til tross for at jeg har så mye matintoleranse... Høres ut som om det har gått greit med deg også?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, går ikke til ærneringsfysiolog, men føler jeg får bra oppfølging av legen min.Har til nå hatt telefon konsultasjon hver måned , pluss at hun kan nåes på tlf hver dag på ett bestemt tidspunkt.

 

Jeg og sliter veldig med å variere maten.Også litt vanskelig med tanke på resten av familien.Har en gutt på 7 som ikke spiser grønnsaker, og det er jo stort sett det det går i her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...