Gå til innhold

stellekommode?? (samme som skravle)


Junimams* får oktoberbarn!

Anbefalte innlegg

er det noen som har erfaring med stellekommode med badekar kontra balje?? Har lysst til å kjøpe kommode, men.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har kjøpt stellebordkommode...men har ikke fått brukt den enda..;( lurer litt på erfaringer jeg og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har kjøpt stellekommode uten badekar (helt vanlig fra IKEA) og har badebalje i tilegg.. For meg fungerer det helt utmerket :-)

Ser også for meg at det er litt lettere å løfte henne opp fra balja og rett over på stellebordet enn stellkommoder med badekar under..

Da må hun jo først opp fra badekaret, så må lokket igjen, så handkle oppå og så babyen.. :-)

De skriker en del når man tar de opp fra badebalja, det er jo kaldt for de, og da synes iallefall jeg det er greit å ha alt klart til de er ferdig badet :-)

 

Litt klønete skrevet kanskje men jeg håper du forstår hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde stellekommode med balje oppi og brukte den i kanskje 1 mnd før vi gikk over til vanlig balje.. For det første blir det fukt i skuffene under dersom du dusjer og sånn på badet, for det andre er det enormt tungvint når du skal ta ungen ut av baljen, lukke igjen lokket, legge på håndkle osv osv og så legge ungen oppå... Ville heller hatt en vanlig kommode og en løs balje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at de baljene i kommodene er så små at de nesten ikke kan brukes, og at det derfor er bortkastet. Selv har jeg stellebord og balje, og syntes det fungerte veldig bra sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syntes det var forferdelig knotete å skulle kle av baby oppå komoden, løfte den opp , få åpnet kommoden,og for ikke å snakke om etter at baby var vasket(og glatt og fin av babyolje)...holde baby oppe av badekaret med en hånd(forsiktig så den ikke sklir ut av hendene dine!) samtidig som man med den andre hånden skal legge ned "lokket" igjen,OG rette på håndlkedet som nå ligger i en krøll inn mot veggen , før baby kan legges ned igjen....Tømming var et kapittel for seg selv: sakte renner vannet ut av slangen(pass på at den sitter godt fast i balja forresten, så ikke vannet renner feil..) og på den modellen jeg hadde var ikke engang hullet på det laveste punktet, slik at jeg måtte tømme ut siste rest av vannet med en kopp/og tørke med klut til slutt....

hehe huff, detta blei veldig negativt ser jeg.....sikkert noen positive sider også ,siden så mange bruker det, men her i huset blir det vanlig stellebord og balje denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var tenkt å kjøpe stellekommode med balje i, men tror nå etter det jeg har lest her, at jeg går for kommode og balje utenom. Men da er spørsmålet: Hvor har man denne baljen stående når man bader beibien? Blir vel ikke særlig behagelig å ha den på gulvet liksom.. eller?...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stellekommode og er kjempefornøyd. Baljen settes på stativ som er uttrekkbart fra kommoden. Når babyen er ferdig badet er det bare å legge den rett oppå kommoden med stelleunderlag.... Litt vanskelig å forklare, men håper du/ dere skjønte noe av det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...