Gå til innhold

April: "4. barnesykdom"


@nneliten

Anbefalte innlegg

Sondre har mest sannsynlig fått "4. barneskdom" her nå... Feber og små røde "nupper" på hele kroppen. I tillegg har han øyebetennelse, og plages med at mammaen og pappaen tvinger inn både øyedråper og øyesalve - stakkars-lille-vennen...

 

Det er jammen tøft for en liten krabat å begynne i barnehage, ja! Har utrolig mye syk siden barnehagestart i januar - tre ganger ørebetennelse, konstant forkjølelse og hoste, to ganger øyebetennelse, omgangssyke, feber... Ikke noe alvorlig, men synes litt synd på poden, ja. Vi går jo egentlig på babysvømming - der har vi vært to ganger dette semesteret, mens de andre gangene har han vært syk!

 

Uff... måtte bare syte litt... (og oppi all denne sykdommen prøver vi å lage en liten til...man kan spørre seg om vi er riktig kloke ;-D hehe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da, stakkars liten. Ja mange får virkelig mye å stri med når de starter opp i barnehagen. Andre slipper veldig lett unna igjen - rart at det er sånn forskjell. Bedrer seg nok etterhvert som han blir større, mitt inntrykk er at de minste i barnehagen er mest utsatt.

 

God bedring til lillegutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at dere prøver! Føler "alle" her inne er på vei, eller prøver..

Stakkar liten gutt!

Har han feber og prikker samtidig? Med 4. barnesykdommen kommer prikene fordi feberen plutselig synker så fort, så de kommer ikke før etter feberen er borte... Bare sånn i tilfelle det kan være noe annet..

 

Det begynner å tynnes ut på babysvømmingen. I dag var vi bare 3 stk. Håper Sondre blir frisk snart så han kan være med å bade:-)

 

God bedring til Sondre og lykke til med prøvingen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feberen var høy (38,5-40) fra fredag til søndag. Var feberfri mandag og ellers i godt humør og bra form, og så kom prikkene om ettermiddagen. Trodde det var "svetteutslett", men i min hysteri måtte jeg sjekke med å trykke glass over prikkene for å sjekke at det ikke var hjernehinnebetennelse. Ringte mamma, og hun mente også at det sikkert var "svetteutslett". Så Sondre ble levert i barnehagen i går med melding om at han hadde litt utslett, og at det var fint om de holdt øye med det. Fikk telefon tidlig på ettermiddagen om at utslettet var blitt værre, han hadde 38 i feber og hadde fått øyebetennelse. Gikk da til legen med ham. Han mente at det mest sannsynlig var 4. barnesykdom - og i følge din beskrivelse høres det jo også sånn ut. Nå skal jeg uansett være hjemme med ham til over helgen - feberfri eller ei - Nå MÅ han bli skikkelig frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pssst : solstråle... hehe, eg er ikke prøver. Eg har produsert nok *ler*

 

Men så trist at han har vore så mye syk @anneliten. Det må ta på for både foreldre og barn å vare så mye syk.

Hverdagen blir satt litt på hodet når en til tider føler seg litt slakk og ikke orker det hverdagslige.

 

Får håpe Sondre blir frisk sammen med våren og at dere lykkes med prøvingen ut over våren også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da høres det ut som 4. barnesykdom ja. Da var hvertfall den over... hehe...

Krysser fingrene for at han blir frisk i løpet av helgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...