Anonym bruker Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 For noe tull, en fadder må ikke være fylt seksten år. En fadder må være konfirmert
Anonym bruker Skrevet 26. april 2006 #6 Skrevet 26. april 2006 en fadder trenger ikke være konfirmert! jeg er fadder på 2 gutter men har ikke konfirmert meg... men man må være fyllt 15 eller bli det i det året!!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2006 #7 Skrevet 5. mai 2006 Jeg ringte menigheten og sporte, de de eldste barna mine ble konfirmert i fjor og skal konfirmeres i år. Den yngste av de to blir 15 år først i desember. Fikk beskjed om at begge kunde være faddere...:-)))
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 FEEIIILLLLLLLL!!!!!!!!! Husk nå folkens ,at det er forskjell på en FADDER og en GUDMOR/GUDFAR . En gudmor/gudfar må være fylt 15 år ,trenger ikke være konfirmert . En fadder trenger heller ikke å være konfirmert .
twmt Skrevet 25. oktober 2006 #9 Skrevet 25. oktober 2006 du kan ha en fadder som er under 15 år om du har 2 voksne faddere og
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #10 Skrevet 25. oktober 2006 Hvert barn som blir døpt, skal ha minst to høyst seks faddere. Fadderne må ha fylt 15 år. Som faddere kan bare velges personer som er medlem av Den norske kirke, eller andre kristne som ikke forkaster barnedåpen. Foreldrene kan ikke være faddere. Presten har ansvar for å se til at fadderne oppfyller disse forutsetningene. Fadderne blir ført inn i kirkeboka. Slik står det hvertfall på kirken.no
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #11 Skrevet 25. oktober 2006 Hmmm, hva er forskjellen?? Er ikke noe forskjell der jeg kommer fra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå