Gå til innhold

foreldre gi dåpsgave til barnet sitt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at foreldrene gir dåpsgave til barnet sitt? og i så fall hva kan man finne på som ikke alle andre gir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi hadde dåp nå i påsken.. og vi kjøpte ikke noe. Det er ikke "vanlig" i vår fam at foreldre kjøper dåpsgave.... Viss det er noe hun trenger, så kjøper jo vi det uansett lixom ;D

 

(åsså kostet jo dåpen noen lapper xo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke diskutert det med mannen min enda, men jeg synes i utgangspunktet at vi ikke trenger å kjøpe noe.

Men hvis vi får sølv der vi må gravere inn navnet osv. blir det gave fra oss. Eller hvis noen kjøper smykker og det finnes tilbehør i samme serien da vi jeg kjøpe det slik at det blir ett komplett sett.

Ønsker meg nemlig blant annet emaljesmykker og hvis vi fek. får annheng er det jo fint å ha armbånd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overhodet ikke nødvendig!

Men har dere veldig lyst kan dere jo lage et album/bok med bilder og minner fra dagen. Skrive inn hva barnet fikk, hvem som var til stede og sånne ting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har skevet et dikt til lillegutten min på et fint ark, med pynt rundt. Det skal jeg ramme inn å gi til han i dåpsgave. I diktet står det om da han var i magen min, da han kom ut, hvordan han er, hvor mye han betyr for meg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

vi skal kjøpe 2 sølvrammer. grunnen er at vi skal ha 2 bilder av henne på gavebordet. så det bir våres gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellig praksis tror jeg... Mange sier at dåpen er en gave stor nok.

I min familie er det vanlig med gave til babyen sin. Så vi har kjøpt et flott smykkeskrin (har allrede fått en del smykker).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir å kjøpe etter dåpen hvis det er noe vi har ønsket oss og ikke fått... blant annet ønsker vi oss sånn fat med datoer og vekt osv også en trekopp med navn og dato sånn tur kopp.. får vi ikke det så kjøper vi det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Jeg lagde en hjemmelagd sangbok til jenta mi på som hun fikk i sin dåp, det er jo både fint og personlig, skreiv inn noen sanger før hun fikk den også er det igjen noen sider som jeg kan skrive inn sanger når hun blir eldre.. Da kan hun være med å bestemme åssen sanger hun vil ha i sangboka si=) synes det var en fin gave jeg, super fornøyd med den..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til myntsett:

http://www.myntogseddel.no/obj.asp?M=4.S1=125.S2=0.O=2147

 

I vår familie er det vanlig at foreldrene gir en liten gave til barnet. Vi ga vårt barn en bordflaggstang fra gullsmed. På sokkelen er det mønster av en gutt (ala det som det er på bestikk) og så fikk vi inngravert navn og dato. Tenkte at den skal vi ta frem på fremtidige bursdager, dåpsdager, 17 mai ol.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her får hun dåpstallerken med gravering, og 1000 kr på sparekontoen sin...hva hun får av pappan sin vet jeg ikke ennå ( siden vi ikke er sammen)...Men vet det blir noe derfra også.. Dessuten har hun også fått sin egen dåpskjole,spesiellt strikket til henne,..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt en bilderamme i tinn til alle ungene mine til dåpen. Synes det er koselig at de får et minne fra dåpen også fra foreldrene. Det har kostet mellom 2-300 kr. Setter inn et babybilde av dem - og nå har de største det på rommet sitt . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har åpnet en konto hvor vi setter inn litt av barnebidraget hver måned fremover (Bruker jo foreløpig ikke alle pengene vi får). Og så skal jeg gi et fint service som jeg kjøpte i Paris da jeg var der mens jeg var gravid. Det sevicet var så fint og er ikke å få kjøpt andre steder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...