Gå til innhold

For trang?


Sinah

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med barn nr. 2. Første gang ble det hastekeisersnitt. Bekkenet ble målt i etterkant, og jeg fikk beskjed om at fødselsåpningen var for liten til at jeg kunne føde normalt. Riktignok lå jeg helt på grensen, og disse målingene kunne visst variere med flere centimeter, men legen skrev i journalen at jeg måtte ha keisersnitt hvis jeg skulle ha flere barn.

 

Nå er jeg i et nytt land. Forklarte hva som hadde skjedd første gang, og ba om at de målte meg på nytt, men legen bare blåste av meg. Det var helt uinteressant hva noen norske leger hadde sagt, og sånne målinger sluttet man med på 70-tallet. Vi måtte vente å se hvordan babyen lå når jeg skulle føde.

 

Ble ganske fortvila. Det er jo fint hvis jeg kan føde normalt, men ønsker ikke å ende opp med hastekeisersnitt denne gangen også. Ikke så lett å få ordentlige svar når man blir møtt med en sånn arroganse heller.

 

Noen som har noen erfaringer med å få målt bekkenet, eller har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg målte bekkenet i etterkant av forige fødsel som endte med ks. Jeg fikk da beskjed om at jeg kan føde små babyer, men siden at sønnen min var ganske stor sist, var det ikke snakk om annet enn ks denne gangen. Så lenge du vet at det er liten plass fra før, vet du at det skal lite til før babyen får problemer med å komme ut. Det trenger ikke nødvendigvis bare være størrelsen, men også måten den ligger på. Min sønn lå med ansiktet opp, og det var også en del av grunnen til at han ikke kom ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...