Gå til innhold

HJELP--trillingar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vore på ul idag, og fått vite at eg har trillingar...er i sjokk. Nokon som har gode råd og tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Hila.

Gratulerer. Du er heldig som skal ha tre på en gang. Jeg har tvillinger på 1 år. Kunne godt tenkt meg å ha tre slike jenter. Mye jobb til å begynne med, men de har så mye glede av hverandre at det gjør det lettere etter hvert. Jeg stresset litt med amming til å begynne med, men da jeg gikk over til å gi dem mme så fikk jeg et glimrende liv! Mitt råd er samkjøring, ikke stresse med å få til amming og gå til innkjøp av vippestoler til mating. Jeg satte jentene mine i vippestol, med flaske på pute under haka. Veldig tidsbesparende. Hudkontakt og nærhet fikk de utenom måltider. Lykke til vidre i rugetiden. Ta livet med ro og lytt til kroppen!

• 2 uker senere...
Skrevet

Gratulerer så mye.

Jeg har også tvillinger og er helt enig med anonym. Slet med amming i 2 uker og da orket jeg ikke mer. Tv1 ville ikke ha puppen og tv2 sugde så hardt at jeg ble veldig sår. Begynte med mme og alt ble bare en fryd. Nå er de snart 6 mnd og holder flasken selv så da er det enda enklere. Prøv å få inn fast sove/mate rytme. Mulig jeg har vært veldig heldig, men mine sover og spiser sammen. Har nettopp lagt de ut i vognen nå for å sove og da får mor litt fri til andre ting. Hvis en eller fler sover når det er mattid så tror jeg nok det er lurt å vekke dem så de spiser samtidig for da får du jobbet inn faste rytmer. Jeg legger de også samtidig, men det hender at den ene våkner før den andre og da får han litt ekstra kos før broren våkner. Jeg er veldig opptatt av å ikke gjøre forskjell så i stede for å sitte med en på fanget mens den andre sitter i stolen sin så legger jeg de på gulvet og leker med begge samtidig. Du må se ann ungene litt også, men jeg er sikker på at du finner det som passer for deg. Lykke til....

• 1 måned senere...
Skrevet

*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...