Anonym bruker Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Jeg fikk en gang et meget svakt utbrudd av herpes etter en voldtekt da jeg var ung. Var så lite at jeg trodde det kun var underlivssopp som kunne for svien. Fikk da utbrudd igjen først 3 år senere.. Og fikk nå igjen 5 år etter det igjen. Tror dere det er mulig at jeg evt blir kvitt dette. At det aldri dukker opp igjen til slutt? Har hørt at man får svakere og svakere utbrudd med tiden? noen som vet om dette stemmer? Er såå flaut å måtte fortelle evt ny partner om dette.. Er sånn at jeg nesten unngår menn i frykt for å havne i et forhold der jeg MÅ si det.. Føler meg så skitten nå jeg har en slik sykdom.
tuninna ♥ 2pp Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 du blir aldri kvitt herpes. men det går lenger og lenger mellom hvert utbrudd, og du får svakere for hver gang. det kan smitte uten at du vet det for du kan ha små utbrudd som ikke merkes. det smitter også ved oralsex
Anonym bruker Skrevet 26. april 2006 #3 Skrevet 26. april 2006 ta en prat med legen din om din frykt for å fortelle dette til eventuelle partnere........så kan han nok fortelle deg at veldig mange allerede er smittet av dette. Søk også info på nettet. Finner du en side som fortelle det nøytralt og greit så kan du jo ta den ut og si at en eventuell partner burde lese dette, for lite informasjon er ofte det som gir mest frykt. Det ar du er ærlig vil de fleste også sette pris på. Ta deg tid til å bli kjent først, du trenger jo ikke si sånt første daten lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. april 2006 #4 Skrevet 27. april 2006 Husk at det er viktig å informere en ny kjæreste, FØR dere har sex første gangen. Selv ble jeg smittet av en mann da jeg var 16, dette vet jeg med sikkerhet da jeg har snakket med han om det i ettertid. Men først etter å ha vert sammen med min nåværende mann i 1 år, fikk jeg utbrudd. Heldivis var han voksen nok til å stole på meg, han kunne lett trodd jeg hadde vert utro. -Jeg fikk altså mitt første utbrudd 2 år etter at jeg lå med han som smittet meg!! Nå har vi for øvrig vert sammen i 11 år, og han har alldrig hatt utbrudd, tror ikke jeg har smittet han egentlig. Selv har jeg hatt totalt 4 utbrudd etter det første for 11 år siden. Det første var deffinnitivt værst. Ett smertehelvete. Mine har blitt litt lettere etterhvert. Men uansett. Si fra FØR dere har sec...ærlighet varer lengst. Er det en voksen og fornuftig type får han fornyet respekt for deg dersom du er ærlig fra første stund. En som ikke aksepterer dette er ikke verd å samle på alikevel.
Gjest Skrevet 29. april 2006 #5 Skrevet 29. april 2006 Jeg har også herpes... Helsesøster fortalte meg at de fleste har det, men ikke alle får utbrudd...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2006 #6 Skrevet 29. april 2006 jeg fikk mitt første utbrudd 1,5 år inn i nytt forhold. Hadde da blitt smittet før dette... Han trodde jeg hadde vært utro. Legen vi dro til for å snakke om dette mente også at jeg måtte ha blitt smittet 3 uker før jeg fikk det. Han mente hardnakket at man umulig kan være smittet lenge før man får første utbrudd.. Var smertefull tå ikek en gang bli trodd av egen lege. ende tragisk i mitt forhold i hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #7 Skrevet 7. mai 2006 Man blir nok ikke kvitt det helt.. Selv har jeg hatt utbrudd når jeg har vært sliten, stresset osv. Ja i perioder med redusert imunforsvar. Fikk tips av lege om å ta c-vitamintilskudd for å forebygge. Samt holde et sundt kosthold med lite sukker. Dengang jeg fikk det tok jeg det veldig hardt - nå tenker jeg ikke lenger på det. Partneren min har ikke hatt det og er heller aldri blitt smittet, enda jeg har hatt endel små utbrudd. Tror at noen kan være imune mot dette. Legene fortalte meg at 30 % av den norske befolkning er bærere av viruset, men at man snakker så lite om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå