Anonym bruker Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Nå som snøen har smelta dukker det opp kattedritt overalt i hagen. Kjenner jeg blir både irritert og frustrert på naboens katter som tydeligvis ikke diter i get reir for å si det sånn. så hav gjør jeg? Å skjelle ut naboen hjelper vel lite? Noen gode tips om å holde beista unna, har tross alt småbarn som skal leke ute uten at jeg skal frykte en bæsj på spaden i tide og utide ( det er ikke i sandkassa di driter for den har lokk, men over alt, til og med rett utfor døra!
jabbi Skrevet 27. april 2006 #2 Skrevet 27. april 2006 Du får kjøpt noe blå gele på dyrebutikker som skal holde katter unna. Må legges på nytt når det regner og det er ganske dyrt. Jeg har fått tips om hel sort pepper som skal strøs utover. Du må strø på nytt etter hvert regnskyll.
Kvitrebekk Skrevet 7. mai 2006 #3 Skrevet 7. mai 2006 Det finnes et produkt som heter Revira. Skal visst fungere veldig bra. Du kan lese mer om det på hjemmesiden stebio.no
Gjest Skrevet 8. mai 2006 #4 Skrevet 8. mai 2006 Kattene mine liker ikke kaffegrut lukt.. spesielt ikke den som er etter trakting.. Fant ut dette pga at matskålene var nære kaffe trakteren.. å la merke til at di ikke ville spise.. Så her hos mine naboer er det kaffegrut i blomsterbedt osv.. å det virker utmerket:)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 kommunikasjon! Katter er et kjæledyr som noen i boområdet er glad i. Katter er selvstendige dyr, og kan være til plage med avføring. Det er ingen vanskeligheter med å tilrettelegge sandkasser med netting over når den ikke er i bruk. Dersom du vet hvem som eier katten, har du anledning å fortelle naboen at katten har et avvikende mønster med avføring foran dørinngangen din... Det er ofte alder og/eller sykdommer som gir avvikende oppførsel hos katter. Det kan din nabo undersøke hos en veterinær og det er sikkert i naboens interesse at kjæledyret er frisk i lang tid fremover, samt at du slipper avføring overalt.
vims-74 Skrevet 6. juni 2006 #6 Skrevet 6. juni 2006 Enig her, tror det allerbeste er at du tar en hyggelig prat med katteeieren. Jeg vet iallefall at om mine katter har vært til plage for naboen, ville jeg forsøkt gjøre noe med problemet. Katter gjør stort sett fra seg der de har mulighet å grave over etter seg, de fleste sunne og friske katter er svært renslige, og unngår helst åpne områder -med mindre det er markering av revir, men det foregår oftes ved urin. Så, tror det kan være lurt å ta en prat med katteeieren for å finne en løsning
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 16. juni 2006 #7 Skrevet 16. juni 2006 Min katt skeit midt på plenen om vinteren, men det var fordi den var født i august! Året etter så lærte den hvor den skulle gå. Det var ekkelt med rukene på plenen selvsagt.. Men det ordnet seg av seg selv! Ellers så er beste tips for å unngå naboens katter å skaffe seg en egen katt. Dermed skiter din katt hos naboen og skremmer vekk de andre fra sitt "revir"
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #8 Skrevet 16. juni 2006 Jeg forstår deg, og jeg har katt selv... men lille kattepusen vår driter jo ikke i vår hage, det er noen andre katter som gjør..... Vi sprayer dørene og setter ut eddik, tror kanskje det hjelper litt....
mamsen til T&O Skrevet 28. juni 2006 #9 Skrevet 28. juni 2006 Jeg brukte edikk og det hjalp hos meg ;o) Maa spraye en til to ganger om dagen i begynnelsen, men etterhvert holder det med en gang til problemet er loest. Nyttet ikke med hyggelig prat med naboen her i gaarden iallefall....
Mamma i februar=) Skrevet 12. juli 2006 #10 Skrevet 12. juli 2006 jeg synes det er verre med folk som ikke klarer å passe på bikkjene sine! Katter graver som regel ned møkka etter seg de da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå