Gå til innhold

Hvordan takle vonde kynnere?????


langevipper

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har slitt med vonde kynnere i det siste. Jeg trodde først at jeg fikk de pga en urinveisinfeksjon, men fikk vite idag at alt er iorden der. Men senere i ettermiddag begynte jeg å få sterkere ubehagelig kynnere med smerter som minner om mensensmerter. Jeg har vært en tur på legevakten for jeg tenkte at kanskje det ville roe seg visst jeg bare fikk høre at alt er som det skal være. Fikk høre hjertelyden og alt var som det skulle være.

 

Ble fortalt at de fleste med kynnere vet hvordan de kan stoppe dem???? Stemmer det??? Om det er slik er det noen her som kan råde meg til hva jeg kan gjøre. Har hatt hyppige kynnere som har blitt verre iløpet av det siste døgnet. Men selv etter legebesøket har det ikke roet seg. Men ble veldig lettet for å høre at det står bra til med min datter og at kynnerne ikke har stresset henne.

 

Siden legebesøket har jeg sovet et par timer og ligger nå på sofaen med varmeflaske mot mensensmertene. Prøver så godt jeg kan å slappe av, men det blir ikke bedre.

 

Noen som har noe gode råd å komme med...

 

hilsen sliten av vonde kynnere og mensensmerter:-(

 

Jeg har forresten akkurat begynt på uke 33...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har og hatt masse kynnere siste døgnet. Jeg er gravid i 31.uke (barn nr 2). Det kom litt plutselig på jobb igår og har vært ved i går etterm, kveld og natt. Jeg syns det var litt rart, kan ikke huske jeg hadde det så intenst lenge med førstemann. Så jeg ringte legen i dag, og hun mente jeg skulle sykemeldes 100% ut neste uke, hun sa det var viktig med ro, slik at ikke fødselen settes igang. Kynnerne har fortsatt i hele kveld. Jeg syns ikke de ligner mens-smerter, er mer skikkelig sammentrekning i magen.

Har ikke hørt at det er noe å gjøre med det annet enn å ta det litt med ro.

Så hvis du jobber bør du kanskje vurdere sykemelding? Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:-)

 

Ja det er visst ikke så mye annet å gjøre enn å ta det med ro, det var bare han legen på legevakten så sa at de fleste vet hvordan de skal stoppe kynnerne. Men jeg føler de kommer uannsett hva jeg gjør....om jeg sover i sengen, går rundt omkring eller ligger å slapper av på sofaen.

Jeg studerer via nettet så det går bare ut over meg selv, går ikke så greit der fortiden. Men bra jeg har lang tidsfrist på meg. Skal ikke ha eksamen før til høsten.

 

God bedring til deg 73mod

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du!!

Da jeg var ca 7,5mnd på vei,,

Jeg hadde vonde kynnere som ligna ganske mye på rier.. Så j fikk besjed om å kom inn på sykehuset..Kynneren mine holdte på i over 2 døgn..Dem gikk ikke over om jeg reiste meg og gikk, og uamsett hva j gjør så ble dem ikke mindre.. Men så sluttet dem like fort som dem kom,sånn ca 04-00 på natta..Fikk sovet og hvilt meg,, når j sto opp kom dem igjen...Dem på sykehuset sa at det var kynnere med smerter..Dem ska ikke være vonde , dem kan være ubehagelig,litt ekkelt osv, men ska egentlig ikke gjøre vondt sa dem.. Dem ligna på rier assa... Dem sa også at kynnerene kan gå over til ekte rier , kan, sier ikke at dem gjør det.. hvis du har dem en lang stund... så da kan dem sette igaang fødseln.. Derfor ville j ha tatt tida, skriv det ned, så ser du om dem øker i smerte, øker dem ?? Tar det lang tid imellom??Har hodet festet seg?? Jeg venter barn nr 3, og dem sier at da kjenner mann kynnerene før og oftre.. men dette er forskjlige da,,

noen kjenner vist ikke at dem har kynnere,(1 gangsfødende) før dem er på kontroll og jordmor kjenner dem..

nå er jeg i uke 36 og kjenner kynnere ja, hver dag, mange ganger.Men dem er ikke så vonde nå da.

 

 

Prøv å slappe av så godt som mulig.. Veit det ikke er lett assa, men prøv så godt du kan...

har du samboer/barnefar som kan være sammen med deg?? Slik at du får noe anet å tenke på osv,..

Øker dem på.,, eller du blir bekymred må du ikke være redd for å kontakte fødestedet ditt.. Bare ta en tlf...

husk dem er der for oss,,

ikke godt å gå å kjenne på disse smertene og sitte der med slike tanker... hvsi dem ikke går over., får du sikkert kommet inn på kontroll... så får du se at din lille engel har det bra.. Husker jeg slappa av mye etter at j var på sykehuset..... hu sa det hu jordmora på sykehuset,, "du så så trist om nebbet da du kom, men nå ser du virkelig glad ut."

 

.

La oss få høre hvordan det går da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tussimor:-)

 

Takk for gode råd.

Jeg får se hvordan det går i natt og om jeg får sovet. Er de fremdeles plagsomme når jeg står opp imorgen får jeg finne ut hva jeg skal gjøre videre da. Det er 2-3 uker siden jeg opplevde skikkelig smertefulle kynnere som jeg våknet av mitt på natten, de var verre enn det er nå men var over på en halv time. Disse har jeg vært plaget med siden i går, og har blitt mer smertefulle i løpet av dagen.

 

Jeg er heldig som har samboeren her med meg, han har fått fri til å være med meg (han skulle egentlig vært opptatt med repetisjons øvelser i militæret men fikk beskjed om at han ikke ønsket der så lenge jeg slet med vonde kynnere fordi han da ikke ville være fokusert på øvelsene). Legen på legevakten skrev en erklæring som han skal sende inn, er så glad og takknemmelig for at jeg slipper å sitte her alene med disse plagene.

 

Takk igjen for gode råd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt masse kynnere og da mener jeg masse, helt siden uke 26. Jeg har vært inne og sjekket livmoren om evt åpning osv. For det stemmer jo at det kan faktisk gå over i rier. Det viktigste er at du må ta det helt med ro, ikke stress, løft osv. Ring føden hvis det ikke blir bedre. Det tar deg alvorlig og gjør det som er til det beste for deg! Jeg er også i uke 33!! smil. og har masssssse kynnere, men ikke så vonde, bare ubehagelige. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei igjen,

 

Kynnerne har heldigvis gått tilbake til normale kynnere, hadde mensen lignende smerter i natt og i formiddag men det har stoppet opp nå også.

Føler meg bare trøtt og sliten nå og glad for at det ser ut som om alt er tilbake til normalt.

 

Merker nå hvor uttrolig lett det er for meg å begynne å bekymre meg for det minste som virker utenom det vanlige. ifølge mensen terminen min har jeg bare en uke til jeg regnes for å være høygravid, men jeg tror på ultralyd terminen som er en uke etter. Men uannsett så kommer hun når hun er klar...hmm får nå virkelig håpe at hun ikke er like utålmodig som meg å kommer ut før tiden:-)

 

takk igjen for gode råd, ikke lett å være førstegangsfødende og samtidig prøve å finne ut av alle signalene og ting som skjer med kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...