Gå til innhold

innom for første gang


Gjest

Anbefalte innlegg

å "skvatt litt da eg så "90+" - da eg trudde d va for de som ble mødre i den alderen.. hmm.. rare mei...

eg har no starta på min vidunderlige reise mot barneskrik, og er da 11 uke på vei - og veide 83kg før eg blei gravid. er nok litt redd for å overstige 100 nå, men må nok innse at det vil kansje skje..

er ikke noe særlig overvektig, men tror jeg har ufattelig tung beinbygning - men sjems litt over vekta min, og folk tror ikke på meg når jeg sier jeg er så tung.

 

men lurte på om det er flere av dere, for jeg fikk vite idag at jeg må ta lengre uti svangerskapet pga min vekt, en sånn sukker-sak-test, for å se om jeg kommer til å utvikle svangerskapsdiabetes. å det gruer jeg meg litt til, for jeg er jo ikke overvektig da....

kan en sånn test gå positiv ut selv om man bare har tung beinbygning som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen inn hit!

 

Det med glucosebelastning,som det heter, gjøres på gravide som har høy BMI. Husker ikke helt hva grensen er.

 

Du får ikke høyere blodsukker av tung beinbygning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk - utydelig mumling fra jordmor gir vanvittige feilkommunikasjoner....

 

ja, har en høy BMI, husker ikke hvor høy, men...

gruer meg litt, for ei venninne av meg som er tynnere enn meg, å lita, måtte ta sånn test, og hun hadde svangerskapsdiabetes.

så det kan vel skje de fleste. spiser forresten ikke mye søtt til vanlig, og drikker ikke brus.. selv om jeg fikk ustyretelig lyst på cola idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...