Gå til innhold

Går det greitt å gå på konsert i uke 25?


*Mayya* - Termin 15. mars

Anbefalte innlegg

Skal på Red Hot Chili Peppres konsert i juni, da er jeg 25 uker på vei. Dette går vel greitt?? (Skal ha sitteplass) Tenker litt på at det er så høy lyd på slike konserter... Når begynner barnet å høre forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For deg så tror jeg babyen begynner å høre i slutten av mai, det kan du sjekke på babyverden.no. Men veit ikke hvordan konserter påvirker babyen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på konsert 26 Juni og da er jeg også ca 25 uker på vei. Vi har valgt ståplass. Men skulle ryggen streike, så tar jeg med meg sånn liten klappstol som jeg kan slå opp.

 

Sist jeg var på konsert, så ble det veldig fullt på arenaen, og god plass på tribunene, så jeg kan sikkert gå å sette seg en eller annen plass etterhvert også.

 

Vet ikke hvordan det er på konserten du skal på - men lydmessig tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Da kan kino være vel så ille, om ikke verre. De små ligger godt beskyttet i fostervann og god polstring ellers :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ska på Roger Waters den 26.juni og e då 33 uker .

Gjør ingenting det, men då står me ikkje så nærme høytalerne.

Har gjort det før, gikk fint det. Spurte legen den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme - skal på Robbie Williams 1. juli i Göteborg, og kommer vel da til å være rundt 23 uker.... Hm...

 

Skal vel ikke akkurat stå foran ved scenen, men lurer på om jeg klarer å stå så lenge. Kan man ta med klappstol på alle konserter, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner ikke baby å høre fom uke 18 en gang???

Jeg har bare lest at man skal passe på med konserter de siste tre mnd. Men det stod ikke noe konkret om hvorfor i den boken mener jeg annet enn at barnet kunne bli stresset av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går vel bra det,jeg ska på robbie williams konserten 1 juli i gøteborg-er da ca 28 uker:-)Trenger jo ikke akkurat stå helt oppe med scenen på siden av høytaler:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnivamamma:kanskje det ja:-)Har ikke tenkt å presse meg fram hvertfall!!Har du bestillt hotell da?Ordna det i dag,var ikke så lett å finne noe ledig...Har ei natt på hvert hotell nå,alt eg såg på var fullt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på guns n roses konsert 28. juni. Har også bestilt sitteplass.Er vel da ca 23-24 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på Springsteen-konsert i Spektrum 20 mai og vil da være i uke 30. Har selvfølgelig sitteplasser og jeg regner med at lydnivået er til å leve med, både for meg og den lille. Det jeg er bekymret for er den bratte og forholdsvis høye tribunen i Spektrum, tror jeg lett kan bli svimmel av å sitte høyt opp. -Men, det er vel mulig for en søt og sjarmerende ung gravid dame og få sitte på en stol litt lenger ned!? Tror dere ikke? (forresten så er jeg vel ikke så sjarmerende med DEN store kroppen, pløsete ansikt, pølsefingre, og vaggende gange... og ikke er jeg så ung lenger heller...men men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

streken25: Vi bestilte hotell med en gang vi kjøpte billettene, men har et problemt fordi vi har glemt hvilket det var, he he. Får vel ta ringerunden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare starte med å si at jeg ikke har erfaring i dette selv, men husker ei venninne av meg hadde vært på byen, dvs diskotek, da hun var gravid. Babyen likte det absolutt ikke, den gav henne klar beskjed om at dette ikke fungerte. Enden på visa var at hun dro hjem, men hun prøvde hvertfall. Vær obs på signaler fra magen, og nyt konsertene jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på konsert i uke 36 med forrigemann, og det gikk fint det. Vi hadde sitteplass, ellers hadde jeg nok ikke orket. Musikken var ganske høy, og det ble nok litt for mye for babyen etterhvert, den begynte å sparke noe voldsomt. Men det ble mye bedre da jeg la skinnjakka mi over magen for å dempe lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere sett gravide som er mye utsatt for høy lyd, polstre magen med en slags tynn skumgummi. Vet ikke hvor man får tak i sånne, og tror heller jeg ville ha lyttet til magens signaler når det bare dreier seg om en en konsert eller to. Man kan evt lage seg en eller annen anordning på forhånd. Men hvis noen har hørt om eller sett noe sånt i butikk, så kunne jeg godt tenke meg å vite hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen ligger så godt polstret inni magen at det er ikke det minste farlig å gå på konsert.bare tenkt på hvordan lyd oppfører seg under vann! I tillegg så er jo øregangene fylt opp med beske enda, så alle lyder er dempede i den grad de hører noe i det hele tatt (eksperten strides om dette). Det jeg er sikker på er at babyen kjenner lydbølgene og rytmene, men det tror jeg bare er en fin opplevelse for ungen.

Spilte selv og var på konserter mens jeg var gravid og ungen min synes at musikk og rytmer er helt topp nå. Han kan til og med sovne på konsert, antagelig pga at han forbinder det med det å ligge i magen.

 

Så: kos dere på konsert vordende mammaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi gjorde bestilling på telefon, he he. Jaja. det er vel bare et par tusen hoteller i byen, så hvis jeg begynner å ringe nå så er jeg vel ferdig til 1. juli :-) Snakk om å være korka? Satt med den lange hotellista foran meg og bare ringte en og en. Ved første napp sa jeg takk og hadet, og kasta lista.... Utrolig idiotisk gjort, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal i utgangspunktet på Alice in chain konsert på Rockefeller i juni er da ca 26 uker gått.. Iflg jordmor er det ingenting i veien med å dra på rockekonsert i svangerskapet. Men babyen kommer itl å si i fra om den ikke syntes det er ok. Og det ville jeg helt klart merke mente hun med et smil;-) Så jeg tror nok jeg blir hjemme fra den konserten, men skal på Clapton i juli. Da er det jo sitteplasser så den går jeg ikke glipp av. Også er musikken helt anderledes da.

 

Tror du må kjenne på kroppen din selv jeg. Det er nok ingen fasit på det. Noen tåler det, mens andre ikke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...