Gå til innhold

vaskemiddel?samme som 3.tri


scania!2åring og lastebilspire

Anbefalte innlegg

i natt våkna jeg i full panikk...det er 3 mnd.til babyen kommer og jeg vet hvilken seng,hvilken vogn og hvilket stellebord vi skal ha.klær har vi fått masse av alt,men....hvilke såper/oljer/pudder/servietter ol.skal stå klar på badet?

 

og ikke minst..hvilke vaskemiddel skal man bruke?vi har ikke tørketrommel og når vi bare er oss bruker vi billig pulver alà euro shopper el.og comfort mykemiddel.

mor sier at mykemidel ikke er bra,men alt blir så stivt uten...de stive håndklæra på babyhud?

hva skal man ha i maskinen??

 

håper inderlig noen har noen gode råd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med den apotek-startpakken som er gratis? Har du bestilt den? Der får man kanskje anledning til å prøve ut litt...

 

Må løpe nå... kan finne lenken senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt helt vanlig vaskepulver og tøymykner til minsten (omo og comfort tror jeg), og det går veldig fint. Det verste som kan skje er jo at de reagerer på det, og da er det bare å bytte til noe uten parfyme. Det der en ingen problem :-) Eller trenger du shampo, olje og sinksalve til babyen. Alle apoteker har masse fint til de små (endel råder nemlig til å styre utenom Natusan, men jeg husker ikke hvorfor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips - vi kjøpte en eller annen "anti allergi" vaskemiddel - som.. ja.. gav allergi...

Leste om den på nettet (den en får kjøpt på Rimi/Rema ol.Blenda? åå husker ikke hvilken) - det viste seg at mange hadde problemer med den..

 

Så kanskje lurt å teste ut nye vaskemiddler på foreldrene først?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt nøytrale og sensitive vaske- og tøymidler. Det er bra for både små og store. Nå er det nesten slik at de andre lukter for sterkt.

På badet ville jeg hatt

* natusanbabysåpe, flytende. Denne brukte jeg nesten ikke i starten. Vann holder lenge.

* salve til stumpen

* natusan babylotion

* Libero vaskekluter - de er engangs av papir, men veldig gode og hygeniske. ANBEFALES.

* ev. våtsevitetter av ett eller annet slag

* pudder brukte jeg ikke

*dersom barnet har veldig tørr hus kan du bruke babyoljer i badevannet, elles trenger du det egentlig ikke

 

Håper dette gav deg noen svar.

 

Lykke til når den lille kommer. Hilsen mor til 2 åring og snart en til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. vaskemiddel bruker vi Neutral. Finnes i skyllemiddel, pulver, til ull osv. Begynte å bruke det da kjæresten min begynte å reagere på det vi brukte før. Tøyet blir ikke hardt og nå synes jeg det er deilig at det ikke lukter skarpt av vaskemiddel av tøyet mer, bare rent.

 

Denne linken fant jeg ang. våtservietter:

 

http://www.miljoeogsundhed.dk/default.aspx?node=4857

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...